Hampuk Richárd

A kommunikációról

KDNP: Eladó - avagy párt "aktivitás" a twitteren

Hampuk | 2009. október 12. 17:14

Közel egy hete elkezdtem egy érdekes megfigyelést. A twitteren megkerestem a nagyobb politikai pártok profilját és elkezdtem követni őket. Az eddigi tapasztalataim meglepőek, nem erre számítottam... Az MDFen kívül az összes parlamenti párt profilját megtaláltam, bár a KDNP Eladó bioja sok mindent elárul... bár gondolom itt a profil és nem a párt az ami áruba bocsájttatott:)

Őszintén megmondom, hogy mivel anno egy olyan konferenciára hívtak meg ahol a jobbik internetes aktívitása volt a téma, most is arra számítottam, hogy ők lesznek fölényben. Második legaktívabbnak a Fideszt gondoltam vagy az SZDSZt a többieket ezek után.

Egy hét követés után azonban meg kell, hgy állapítsam a Magyar Kommunista Munkáspárt a legaktívabb twitterező. Őket követi az SZDSZonline majd az LMP. A többiek nem igen adnak hírt magukról (egy hét viszonylatban). De nézzük akkor objektíve számokban a twitter megjelenéseket.:

Mukáspárt: 19 követő, 71 bejegyzés
SZDSZonline: 93 követő, 130 bejegyzés
LMP: 300 követő, 88 bejegyzés
Jobbik: 8 követő, 2 bejegyzés
Fidesz: 22 követő, 0 bejegyzés (ez nem biztos, hogy a hivatalos profil, de másikat nem találtam)
MSZP: 12követő, 0 bejegyzés
KDNP: 5 követő, 0 bejegyzés - ELADÓ

A fenti számokból jól látszik, hogy eddig az SZDSZ használta legtöbbet a twittert azonban az LMPnek van a legtöbb követője, ami érdekesség hiszen ők és a Munkáspárt kapják a legkisebb (hagyományos*)médiafigyelmet. Azonban megerősíti azt a gondolatomat, hogy pont ezekben az esetekben lehet rendkívül hatásos a Social Média eszközrendszere, ugyanis ezeken a csatornákon a hagyományos* média kihagyásával közvetlenül tudnak üzeneteket továbbítani követőink/rajongóink felé.

Sajnálatos az, hogy vannak olyan országosan kiépített pártok (FIDESZ,MDF,MSZP,KDNP) akik egyáltalán nem élnek ezekkel az eszközökkel, pedig azt gondolná az ember, hogy számukra is fontos az a 2,8 millió ember akik naponta használják az internetet.

Magyar görbetükör a KDNP eladó profilja, hiszen nem az a gond, hogy volt valaki olyan élelmes és beregisztrálta ezt a nevet, hanem az, hogy parlamenti párt még nem jutott el odáig, hogy megszerezze.

Jó csiripelést kívánok a pártoknak, figyelem őket tovább és ha érdekeset látok megírom:)

* Bevallom, ezt a hagyományos média kifejezést nem én találtam ki. Igazából nem is értem, hogy a szóbeszédnél mi hagyományosabb.... Tehát a hagyományos média alatt a TV-t, rádiót, nyomtatott sajtót értem.

Címkék: mszp fidesz szdsz kdnp munkáspárt jobbik twitter munkaspart lmp

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása