Lassan egy éve, hogy az USA választói újraválasztották Barack Obamát. Így életem egyik legmeghatározóbb eseménye is közel egyesztendős. Tavaly ilyenkor már készültem Ohióba, hogy a világ egyik legnagyobb kampányának önkéntese lehessek. Ennyi idő elég volt ahhoz, hogy leülepedjenek bennem a tapasztalatok, és lássam, hogy mi az, amit itthon is hasznosíthatok abból, amit az USA-ban, Obama kampányában tanultam.
Nemrégiben szerveztünk egy sajtóeseményt a Personnál, és eszembe jutott, amikor dr. Jill Biden, a second lady a mi irodánkba érkezett, hogy lelkesítse az aktivistákat néhány nappal az urnazárás előtt. Az eseményt megelőzően egy elkapott beszélgetésből tudtam meg, hogy az alelnök családja a mi kis irodánkba érkezik. A rendezvény zártkörű és titkos volt, csak az aktivistáknak szólt. Amíg a helyi FOX meg nem szimatolta valahonnan, és bejelentkezett, hogy ők szeretnének ott lenni. Ekkor a helyi kampánycsapat vezetősége összedugta a fejét, és a chicagói központ segítségét kérte, hogy mitévők legyenek. Végül úgy határoztak, hogy sajtónyilvánossá teszik az eseményt, de nem hívnak meg külön médiát. Tehát aki információt szerzett az eseményről, az bejöhet, aki nem, azt nem értesítik. Innentől vált az egész nagyon izgalmassá.
Összesen 3 (!) újságírót vártunk a rendezvényre, amiből 2 tv-s volt és egy online. De olyan szintű előkészület és szervezés övezte az eseményt, amilyet itthon csak hatalmas bejelentések kapcsán láthat az ember. A három újságírónak külön újságírói asztalt, internetet, hangkábelt biztosítottunk. Külön berendeztük nekik a hátteret, hogy szép legyen az elkészült kép, videó. Hangosítást szerveztünk a kb. 50 fős rendezvényre. Az újságírók mindent megkaptak, ami segítette a munkájukat. Még úgy is, hogy inkább az ellenséges média képviseletében vettek részt az eseményen.
A rendezvény estéjén megérkeztek az újságírók, miután berendeztünk mindent (kb. 6 órát készültünk elő, hogy minden tökéletes legyen). El is kezdték a munkájukat, a second lady PR-osa próbálta terelgetni a média munkatársait, „segítve” a munkájukat, megszólaló civileket kínált nekik. Azonban az újságírók mind azt mondták, hogy az ő módszerük az, hogy maguk keresik meg a nyilatkozókat. A PR-os cserében minden civil nyilatkozatot rögzített az okostelefonjával. Kiélezett volt az elnökválasztási verseny, érezhető volt mindenhol.
Megérkezett dr. Jill Biden és családja a kampánybusszal, tökéletesen megkoreografált belépővel, pizzás dobozokkal a kezében: „Rövid leszek, hogy nehogy kihűljenek a pizzák, mielőtt végzek”. Szuper lelkesítő beszédet mondott a second lady és a lánya is, a résztvevők ujjongtak és tapsoltak (alig hittem a szememnek, tényleg magával ragadó hangulat volt).
A beszédek után egy újabb érdekesség fogadott, a nagy politikusfeleség nemhogy nem menekült a közös fotók elől, hanem külön titkos ügynök volt arra, hogy mindenkit sorba állítsanak, és aki egyedül volt, annak a saját mobiljával, fényképezőjével képet készítsen. Minimum 3-at, hogy biztosan jó legyen. Itthon ilyen nyitottságot még politikustól nem tapasztaltam, mondjuk egyre kevesebb ember van, aki egy fotóra szeretne kerülni egy-egy politikusunkkal…
A pizzák nem hűltek ki.
Mióta részt vehettem egy ilyen esemény szervezésében, rengeteg trükköt hasznosítunk itthon is a Person csapatával. Jó volt látni, hogy van hová fejlődnünk, hogy a tervezés mennyit hozzátesz egy sajtónyilvános rendezvény sikeréhez.
Tanulunk tovább.
Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookon vagy twitteren!