Hampuk Richárd

A kommunikációról

FIDESZ,MSZP nyugdíj hirdetés a Metropolban

Hampuk | 2010. január 16. 13:45

A tegnapi (2010.01.15) Metropolban sikerült találkoznom a két legnagyobb párt politikai hirdetésével. Már az is érdekes számomra, hogy az egymástól teljesen független kommunikációs csapat, hogy tudta pont ugyanakkorra időzíteni a megjelenést. Értem én, hogy valaki leadta a drótot, de azon nem gondolkodtak el, hogy így mind a két hirdetés értékét csökkentették?! Hajtás után megmutatom a hirdetéseket.

Egyik hirdetés tartalmára sem szeretnék reagálni. Kizárólag szakmai szemszögből kívánom elemezni őket:

Ha az elejéről lapozza az újságot az ember akkor elsőként az MSZP hirdetésével találkozik (9.oldal). A hirdetés domináns színe a fekete és a narancs. Illetve látható egy kis piros MSZP négyzet. Magáról a képi világról nem igazán tudok mit írni, mert nincs... Ami viszont érdekes, hogy volt az a politikus aki jóváhagyta, hogy a sötétszürke háttérre feket betűvel írják a LEADet. Ennek köszönhetően az olvasó csak sasszem látással fedezi fel a szöveg első felét, illetve azt, hogy ez egy Fizetett Politikai Hirdetés. A fő üzenet fekete háttér előtt, narancssárga körben narancssárga talpas, koptatott betűkkel jelenik meg. A fentiekből nem igazán tudom értékelni a célcsoportot, mivel ha nyugdíjasoknak szólna akkor gondolom, nem nehezen olvasható hirdetést jelentetnek meg. Persze az is lehet, hogy a nyomásnál romlott el az egész.

Ha ezek után az ember még tovább lapoz, akkor egyből választ is kap erre a hirdetésre. Egészen az utolsó oldalig kell lapoznunk, ahol a FIDESZ egy egész oldalas (1/1) hirdetést vásárolt.  Amikor először ránéztem, nem tudtam eldönteni, hogy ez egy ál hirdetés vagy tényleg a Fidesz csinálta. Ugyanis a fejléc olyan mint amikor mi 8.ban számtech órán a word 3Ds betűivel ismerkedtünk. Az eddigi arculattól teljesen elüt, nem konzekvens a betűtípus választás sem. Sőtt a fejléc és a lábléc még köszönő viszonyban sincs egymással. A hirdetés kapott egy néhány pixeles világoskék keretet amiben szintén nem tudtam felfedezni a koncepciót. Sikerült a párt logoját is térhatásúvá varázsolni (bár ne tették volna). Gondolom az AVATAR 3D,IMAX őrület elérte a grafikusokat is és gondolták megmutatják, hogy mi Magyarok is tudunk ilyent. Érdekesség az is, hogy a Metropol nem szabja meg, hogy mi kerüljön kötelezően a hirdetésre. Az MSZP Fizetett Politikai Hirdetést jelentetett meg a Fidesz csak Politikai Hirdetést, de gondolom azért ők is fizettek érte?!

Ahogy megszokhattuk az MSZP.hu oldalon a hirdetésre semmi utalás nincs, egy FIDESZ nyugdíjrendszerről nyilatkozó cikket talál az élelmes olvasó, de képi összefüggést ott sem fedezhetünk fel. A Fidesz nyitólapra rakta a mutációját, illetve elhelyezte a mit kell tudni rovatba, hogy mit is kell tudni a nyugdíjakról, amiről a hirdetésük szól.

Ezek szerint egyre intenzívebben kommunikálnak a pártok, de a kreatív ötletekre még várnunk kell...

Címkék: hirdetés mszp fidesz hirdetes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása