Hampuk Richárd

A kommunikációról

Hungarian Americans for Obama

Hampuk | 2012. november 05. 16:16

Kedden érkeztem meg Clevelandbe (OH). Az előző nap viszontagságai miatt kimenőt kaptam a kampánycsapattól, így volt lehetőségem megismerkedni szállásadóim családjával. Ugyan rettentő fáradt voltam, de mindenképpen fenn akartam maradni sötétedésig, hogy át tudjon állni a szervezetem.  Szóval így találkoztam Lindaval aki azt ígérte, hogy bemutat Ohio legjobb PR ügynökségének egyik vezetőjének. (a találkozás megtörtént, de erről majd egy másik posztban).

Szerdán reggel megkezdhettem a munkát végre. Találkoztam Jeffel és két kampánycsapattal is. Megkaptam a nekem készített kitűzőt és sodródtam az eseményekkel. Főként a fizetett szakemberekkel dolgozom együtt, de szerencsére nagyon sok önkéntessel is találkozom. Szerdán Jeffel az volt a feladatunk, hogy egy clevelandi egyetemről elvigyünkk pár szimpatizánsunkat szavazni (Early Voting).

A folyamat úgy néz ki, hogy van egy Campus Orgainzerünk (Christie) aki már hónapok óta térképezi fel a demokrata/Obama szimpatizáns hallgatókat. Mi pedig szervezünk kisbuszokat amivel elvisszük őket az egyetlen Early Voting szavazóponthoz (ami elég messze van az egyetemtől). Viszont a szupervihar áthúzta a terveinket, mert az egyetemen elmaradt a tanítás, mivel nincs áram. Így rengeteg hallgató haza utazott, csak néhány clevelandi maradt. Őket kocsival vittük a szavazóponthoz, hogy voksolhassanak.  Akikkel találkoztam mind első szavazók voltak és nagyon izgultak a választások miatt…

Azért olyan fontos számunkra, hogy minél többen elmenjenek minél hamarabb szavazni (Ohio államban, más államokban más a rendszer, más a szabályozás, más a stratégia), mert akkor a hajrában több energiánk marad a bizonytalan szavazókra. Ráadásul ők elmondják az ismerőseiknek, hogy szavaztak és, hogy kire szavaztak…

Romney és Obama kampánya alapjaiban különbözik. Amíg mi rengeteg önkéntessel dolgozunk és alulról építjük fel a rendszert addig Romney kampányában nagyon kevés az önkéntes, viszont sokkal több a fizetett ember. Hihetetlen látni, hogy mennyi ember jön önzetlenül -és itt tényleg önzetlenségről van szó, mert nem remél jobb kormányzati állást vagy megrendelést a munkájáért cserébe- segíteni nekünk. Természetesen a fiatalokat itt is nehéz mozgósítani a szavazásra, de mivel az Obama kampányban rengeteg a fiatal, ezért nekünk valamivel könnyebb dolgunk van.

Az egyetemi körutat követően megkaptam a „bibliám” ez a következő néhány nap legfontosabb anyaga: GOTV = Get out he vote. Erről tartott képzést Alex egy másik kampányirodában az önkénteseinknek. Ehhez gyűjtünk az elkövetkező napokban rengeteg önkéntest, akiknek a legfőbb feladatuk, hogy a környékükről minél több embert elhívjanak szavazni.

Csütörtökön az irodán dolgoztam. Pénteken pedig PR és reklámügynökségeket látogattam. Ezekről hamarosan írok.

Ha érdekelnek további élményeim a kampánnyal kapcsolatban kövesd a blogot és aFacebook oldalt.

Címkék: ohio barack obama elnökválasztás 2012 Cleveland

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása