Hampuk Richárd

A kommunikációról

Az MDF on(OFF)line közvetíti évértékelőjét (MDF válasszal frissítve)

Hampuk | 2010. február 07. 14:32

Ezzel a hirdetéssel fogadta a látogatókat az mdf.hu oldal. A Közvetítésre Somogyi Zoltán az MDF kampányfőnöke is felhívta a figyelmünket twitteren. Nagy örömmel vártam az eseményt, hiszen egy újabb online közvetítés szemtanúja lehetek Orbán Viktor évértékelője után, ráadásul saját honlapjukon oldják meg. Vagyis majdnem...

14.00 ra beharangozott közvetítés 14.30 kor (Amikor Bokros Lajos beszéde kezdődik) még nem megtekinthető. A szervezők a NOL munkatársaitól tudták meg a hibás "működést" javítani most már nem tudtak rajta. Az MDF oldala http://eloadas.mdf.hu/ linkre navigál minket ahol középen egy keretbe zárt MDF logon kívül semmi mást nem láthatunk. Úgy néz ki, az első élő közvetítés technikai hibákba ütközött. Szeretem ezeket a kezdeményezéseket, csak azt nem értem, miért bajlódnak saját fejlesztésekkel amikor a világon rengeteg ingyenes lehetőség kínálkozik az élő közvetítésre. Az egyik legjobb példa a ustream.tv amit a Csillag Születik döntőjében is jól használt a csirip.com. Ráadásul ezzel az esemény után autómatikusan fel lehet tölteni az egészet a youtube-ra. Vagy használták volna a Virgo backchannelt (ami egyébként a Ustream api-jára alapul) amivel nem csak közvetíteni, de azonnali visszajelzést is lehet szerezni az eseményhez.

Azért is kellemetlen, mert nem hiszem, hogy az emberek több mint 20 percet várnának arra, hogy legyen valami. Pedig előre beharangozták, biztos rajtam kívül is lett volna olyan aki így akarta végig követni Bokros Lajos előadását. Ráadásul semmilyen infot nem írnak ki, hogy a hibát mindjárt javítják, vagy kövess minket twitteren hiszen ott is közvetítik az eseményt. Az oldalról annyit tudhatunk csak meg, hogy az oldal létrejöttében a Park Hostingnak is szerepe van, hiszen MDF logora nem kattinthatunk, de a Park jobb alsó logójára igen.

Amiről korábban is írtam már, most is bebizonyosodott a pártok 2010-ben kezdik megtanulni a web 2.0 használatát, holott a legtöbb szakember már hónapokkal ezelőtt jelezte, hogy ideje lenne felkészülni. Mindenesetre az kezdeményezés ötlet jó, a kivitelezésen jócskán javítani kell...

A hibáról az MDF-et is kérdeztem remélem az esemény után röviddel választ is kapok!? Meglepően (pár perc) gyorsan kaptam választ kérdésemre.

Válasz: Az MDF-től azt a rövid választ kaptam, hogy a hiba valószínűleg az én készülékemben van, mivel a közvetítés működött, csak rengetegen akarták nézni, ezért pár sorstársam és én nem tudta figyelemmel követni. Ezt mások is megerősítették, azt a nem hivatalos infot kaptam, hogy a kis sávszélesség miatt kb. 1500an tudták figyelemmel követni a kampánynyitó rendezvényt. Bokros Lajos évértékelése most már visszanézhető az eloadas.mdf.hu oldalon.

Az MDF későbbre részletes tájékoztatást ígért.

Ez az eset is jól bizonyítja, hogy a pártok általánosan alulbecsülik az online kampány jelentőségét. Nem állítom, hogy online kampánnyal választást lehet nyerni, de vannak csoportok akiket ezen a csatornán lehet a leghatékonyabban elérni.

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák kövess twitteren!

Címkék: mdf bokros lajos élő közvetítés kampánynyitó bokros-lajos elo-kozvetites kampanynyito

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása