Hampuk Richárd

A kommunikációról

Happy Birthday Banner!

Hampuk | 2009. október 27. 19:05

MA 15 éves a banner, erre Sárközy Ildikó hívta fel a figyelmemet a twitteren. Az ajánlott cikkből kiderül, hogy az első banner a Hotwired.com oldalon jelent meg. Illetve az is, hogy akkoriban 2 millió internet felhasználó volt az USAban akik 24.4kps sebességgel használhatták az alig 1 éves grafikus böngészőt. (Mosaic -utódja a Netscape Explorer).

Érdekes, mert pont a napokban kezdtem el nagy kutakodásba a bannerek tekintetében. Ugyanis nagyon nehezen találok jóárasított jó minőségű banner készítőt. Már sokat, sokszor hirdettünk bannerral, de valahogy mindig voltak problémáink, dolgoztunk mi már nagy ügynökségekkel, nagy mobilszolgáltatóknak, de eddig minden hirdetés nehézkesen indult, hol nem látszódott a hirdetés a nem megfelelő verziójú flash miatt, hol nem számolta  a kattintásokat, hol túl nagyra sikeredett.

Aztán a múlt héten rá szántam magam, hogy körbe járom ezt a témát. Sokat megtudtam a szabváyokról a főbb hibákról és az árakról. Az eddigi tapasztalataim alapján egy 175*240, swf, max. 65kbyte Flash banner elkészítésének a díja 9.000-35.000 forint között van a vállalási határidők pedig 3-8 munkanap.

A leggyakoribb stratégiai hibák amikkel eddigi rövidke ki életem során találkoztam, hogy a bannerek nem elég feltűnöek. Nem a célcsoportnak szólnak. Nem megfelelően állítják össze a média mixet és így azokért a "nézőkért" is fizetnek akiket egyáltalán nem érdekelhet az adott hirdetés. Például női szőrtelenítést elég morbid egy férfiaknak szóló (pl.: FHM) oldalon hirdetni. Mert értem én a koncepciót ha akarom, hogy majd a barátnőjét befizeti a user, de mit szólna otthon a párunk ha beállítanánk, hogy szívem irány  a klinika viszlek szőrteleníteni...

Címkék: banner

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása