Hampuk Richárd

A kommunikációról

BÚÉK! 20100101 Pécs2010

Hampuk | 2010. január 02. 16:16

Az idei új év nagyon jól kezdődik, hiszen 3 nap pihenés adatott a legtöbb embernek. Nekem meg volt időm egy kicsit a blog designján is csiszolni:) Az első munkanap ugyanis január 4. A sok pihenés alkalmával több időm volt tv-t nézni is. Az RTL Klub közérdekű közleményei között fedeztem fel az Pécs Európa Kulturális Fővárosa (Pécs2010) projekt reklámfilmjét. Mivel a beágyazást letiltották, ezért aki látni akarja kattintson a logora. De WordPressnek hála sikerült beágyaznom.

Csak sikerült beágyaznom, hiába akarták letiltani:)

Ma már az RTLen az új narrációval ment le a spot, tehát a decemberi programokat már nem promozták januárban:)

A narráció hangszíne nagyon jó, ha csak arra figyel az ember jó érzés hallgatni.  De valahogy nekem más elképzelésem volt egy kultúrális fővárosról. Számomra egy jóval színesebb város Pécs, egy olyan magyar település ahol rengeteg kultúra találkozik, gyönyörű az építészete és sok a mediterrán hatás is. Ezeket láttam volna szívesen.  Mert a Zsolnay kutat és a többi (elég kevés bemutatott) látványosságot eddig is megnézhettem. Ráadásul az sem világos, miért ilyen hangsúlyos az eső bemutatása a filmben. Az meg szerintem elég szomorú, hogy miután a filmben elhangzik,hogy Pécs Európa Kultúrális Fővárosa, csak néhány ember zenére történő "lötyögését" láthatjuk. Ez egy Pécset mint Dél-dunántúli várost bemutató film egész jó, de egy kultúrális fővárosnak szerintem több kell. Remélem ez a film csak itthon megy le, és külföldről nem ezzel próbálunk turistákat szerezni. Gondolom, hogy a szervezőknek rengeteg energiája és ideje megy el (remélhetőleg) az igényes és nagyszabású programok lebonyolítására, de hiába a sok program ha nincs ki élvezze őket. Nem is értem, hogy ha fent van a youtubeon akkor miért nem engedik a beágyazást, értem én, hogy minél több látogatót szeretnének a channelre, de szerintem a film népszerűsítésének ez gátat szab. Ráadásul nem találom a program twitter profilját sem.

Az egészben csak azt sajnálom a legjobban, hogy már évek óta vita megy, hogy ki legyen Pécs2010 marketing igazgatója, többször cserélték, de ezek szerint nem volt elég idő a koncepció megalkotására.

Idén nem csak Pécs, hanem Isztambul is Európa Kultúrális Fővárosa, nekik nem találtam még meg a  hivatalos spotjukat, de egy (1éves) Isztambult bemutató videót igen, igaz ez 3 perces. Nézzük meg:

Tavaly Vilnius és Linz voltak Európa Kultúrális Fővárosai, nézzük az ő filmjeiket is:

Vilnius:

Linz:

Azt még nem sikerült megtalálnom, hogy melyik film mennyibe került. De remélem, hogy a magyar alkotás nem haladta meg az 5 millió forintot?!

Várom a többi alkotást és a kampány többi elemét, mint például az útlevelet...

Címkék: reklám reklam pécs2010 pecs2010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása