Hampuk Richárd

A kommunikációról

Nemzeti adakozás: 1749 vs 1752

Hampuk | 2010. június 10. 10:59

Már lassan egy hónapja küzd az ország a viharral és az azt követő áradással. A kezdeti nehézségek ellenére szerencsére most már megindult az adakozó kedv és több száz millió forint gyűlt össze különböző csatornákon keresztül.

De egyre több tanácstalan ember nem érti, hogy miért nem lehet hívni a 1752-t a pannon Telenor, UPC és a Vodafone hálózatából.  Ennek megválaszolására a Nemzeti Segélyvonal Alapítvány (NSV) kommunikációs "hadjáratba" kezdett az említett telefontársaságokkal szemben. A szervezet a médiához fordult, hogy mélyen elítélje az NSV kezdeményezéséhez nem csatlakozott telefon szolgáltatókat. 2009-es e-maileket is bemutattak, hogy akkor még a szolgáltatók nyitottak voltak. Ugyanis így csak az Invitel és a Telekom hálózatából hívható az adományvonal és ez azt eredményezi, hogy jóval kevesebben tudnak adakozni.A 1752 hívásakor 250 forint kerül levonásra a számlánkról, de ebből vajon mennyi jut el a rászorulókig? (** Ebből néhány forint kapcsolási díj a telefonszolgáltatóké, feltöltős telefonoknál pedig 50 forint áfaként a költségvetést illeti.)

Megértem a felháborodást, pénzről van szó - éppen ez a baj- nem a rászorulókról. Nem teljesen mindegy, hogy a rászorulók a 1749-es vagy a 1745-ös számról kapják-e meg a pénzt? Nem.

Ugyanis az NSV propaganda nagyon szépen és árnyaltan fogalmaz, amikor vádak érik őket azzal kapcsolatban, hogy hová kerül a támogatás:

Az NSV az első magyar alapítvány, amelyiknél már akkor látszik minden támogató forint, amikor még csak ?befelé? megy. Bizalmat kérünk, és türelmet. Nagyon furcsák azok a hangok, hogy az NSV-nél nem látszik, hová kerül a pénz. Pedig az nagyon pontosan látszik, hogy mennyi jön be. Ezt eddig még senki nem mutatta meg.
Persze nekem nem tisztem eldönteni, hogy vajon mi történik a pénzzel, jóhiszemű állampolgárként szívesen adakozom a rászorulóknak. De ami a kommunikációt illeti, az NSV adhatna pontos tájékoztatást a pénz felhasználásáról. Hiszen az alapító okiratukból az derül ki, hogy az 5 alapító szervezet közt oszlik meg ez a pénz, először levonásra kerülnek a működési költségek, majd a maradék eljut a rászorulóknak.

A 1749-es adományvonal esetén a telefonszolgáltatók a 200Ft 100%-át adják a Magyar Vöröskereszt részére, célzott adományként az árvízkárosultaknak. Sőt, most már aki a Vodafone vagy Telenor hálózatából próbálja hívni a 1752-t annak egy kellemes hang felhívja a figyelmét, hogy abból a hálózatból nem érhető el. Ha adakozni szeretnénk hívjuk a 1749-et és 200 forinttal adakozhatunk, az adományt pedig a Magyar Vöröskereszt juttatja el a rászorulóknak. - Ügyes kommunikációs lépés. -

A HWSW tudomása szerint az érintett szolgáltatók elsősorban azt kifogásolják, hogy a befolyt összegek nem száz százaléka jut el a rászorulókhoz és átláthatatlan, hogy pontosan hová kerülnek az adományok. Ez a karitatív tevékenységeket rendszeresen végző, hírnevükre különösen kényesen ügyelő szolgáltatók számára többnyire vállalhatatlan, és kommunikációs szempontból rendkívül nehezen kezelhető állapot..

Mi magyarok köztudottan szkeptikusak vagyunk az adományozásokkal kapcsolatban, rengeteg városi legenda terjeng - néha nem alaptalan - , hogy a felajánlott élelmiszerek, adományok igazából sosem jutnak el a rászorulókhoz. Ilyenkor nem előnyös, ha bármilyen szervezet sértődötten/indulatosan támad meg más szervezetet akik gyűjtést szerveznek. Ha valóban az a cél, hogy segítsünk a rászorulókon, akkor ez egy közös ügy. Nem az számít, hogy milyen vonalat hívunk, hanem az, hogy adjunk, amennyi tőlünk telik.

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess twitteren!

Címkék: vodafone telenor nsv 1752 1749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása