Hampuk Richárd

A kommunikációról

Felelőtlen cégek a közösségi weben

Hampuk | 2010. július 25. 14:52

Néhány hónappal ezelőtt még azért panaszkodhattunk, hogy nincs elég aktív magyar cég a közösségi oldalakon. Mára azonban több száz aktív facebook oldal, twitter profil és nyereményjáték közül válogathatunk. Lájkolhatjuk a legkülönbözőbb cégek oldalait és szinte mindegyiken nyerhetünk is valamit. Választhatunk az óvszercsomagok, ajándékutalványok, videokamerák, Hello Kitty pénztárcák, kutya eledelek, irodaház látogatások közül.  (Úgy érzem, egyelőre még csak ezeket az aktivitásokat értékelik multiplikátorként a cégek, szerintem nem csak ez lehet hasznos tartalom, de erről majd egy másik postban. a szerk.)

Az utóbbi napokban végeztem egy nem reprezentatív kutatást néhány cég facebook, twitter aktivitását illetően. Egyetlen kérdést tettem fel, hogy hogyan kezelik a belépéseket és felhasználóneveket a profilokhoz? - Mert ugye legtöbbször külön ember van ezek kezelésére, vagy kiszervezik egy ügynökséghez, vagy a kettő egyszerre.-

A facebooknál könnyebb a helyzet, mert ott egy oldalt többen is adminisztrálhatnak, azonban ez a twitteren nem ilyen egyszerű. Meglepő válaszokat kaptam, sok cég egyszerűen kiadja a jelszavát és felhasználó nevét a Social Media expertnek, a marketing osztálynak, de még a PR ügynökségnek is. Egy jelszót használ mindenki.

Azt gondolom, hogy ez egy nagy felelőtlenség és hatalmas kockázat. Megromolhat a viszony az ügynökséggel, kirúghatják az SM expertet, és akár sértettség, vagy új munka reményében meghekkelhetik az oldalunkat, vagy twitter profilunkat. De nem csak arra kell gondolnunk, hogy küldenek egy számunkra előnytelen üzenetet, hanem akár lenyúlhatják az összes követőnket - twitteren-, vagy megakadályozhatják, hogy belépjünk saját facebook oldalunkra. Ráadásul úgy vállalnak a cégek ekkora kockázatot, hogy már rengeteg eszköz van ennek megoldására.

Az USA kormányának web 2.0-ás kommunikációs stratégiájának elemzése során találkoztam egy olyan dashboard site-tal (Hootsuite) amin keresztül több felhasználót rendelhetünk egy-egy profilhoz, időzíthetjük a facebook, vagy twitter üzeneteinket, és akár statisztikát is készíthetünk, sőt egy belépésen keresztül akár több profilt is kezelhetünk egyszerre. A szerkesztők aktivitását figyelhetjük, így a felelősség is jobban nyomon követhető.

Ahogy a cégek belső adatait is védik, erre is érdemes lenne egy kis figyelmet szentelni a jövőben. Rengeteg hootsuitehoz hasonló oldal létezik, szóval a lehetőség adott, csak használni kell.

Neked mi a véleményed? Csak a személyes profilokat kell védeni, mert a céges oldalak úgy sem érnek semmit?! Mond el kommentben!

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookon vagy  twitteren !

Címkék: web 2.0 facebook twitter web-2-0

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása