Hampuk Richárd

A kommunikációról

Sztereotip TOP 10 magyar márka

Hampuk | 2010. november 04. 09:22

 

 

A csütörtöki Figyelőben lehet olvasni a MagyarBrands-ekről. Ez a SuperBrands magyar mutációja. Az összeállításból kiderül, hogy a 10 legjobb fogyasztói márka igazolja a rólunk alkotot sztereotípiákat.

 

HELY

MÁRKA

PONT

GYÁRTÓ

1.

Pick

94,76

Pick Szeged Zrt.

2.

Gyulai

90,35

Gyulai Húskombinát Zrt.

3.

Herendi

86,01

Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.

4.

Zsolnay

84,76

Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt.

5.

Zwack Unicum

84,08

Zwack Unicum Likőripari Nyrt.

6.

Kalocsai Paprika

82,40

Kalocsai Fűszerpaprika Zrt.

7.

Hollóházi

80,21

Hollóházi Porcelán Manufaktúra Zrt.

8.

Gundel

80,16

Gundel Kft.

9.

Kalmopyrin

79,74

Richter Gedeon Nyrt.

10.

Ibusz

78,87

Ibusz Utazási Irodák Kft.

 

Azaz egy kolbász és szalámit, porcelánból zabáló, iszákos, paprika mániás nemzet vagyunk. Akiknek sokat fáj a feje és szeret utazni.Persze sarkítok és túlzom, de azért elgondolkodtatott ez az eredmény. Ha csak ez alapján a lista alapján kellene értékelnem a magyar fogyasztókat, akkor azt mondanám, hogy Magyarország egy igen csak felsőkategóriás fogyasztói társadalom, már ami a korukat illeti. Egy olyan fiatalos márka sincs a listán, -még az 50-ben sem- mint a pöttyös rudi, vagy a sport szelet. Az alábbiakban idézek a MagyarBrands közleményéből, amelyből kiderül, hogy hét szempont alapján vaálasztották ki a lista tagjait.

 

Az nem derül ki az anyagból, hogy milyen reprezentatív minta alapján állították össze az ismertséget. Nehezen tudom elhinni, hogy jobban ismerik a Hollóházit és a Gundelt mint a fornettit  vagy a tibi csokit....

 

A sajtóközleményből:

 

A MagyarBrands program a márkákat hét kritérium alapján értékeli. Ebből négy ? tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon ? számszerűsíthető, nyilvánosan elérhető adat. A brand ismertségét a fogyasztói márkák esetében reprezentatív fogyasztói kutatás alapján a GFK Hungária piackutató cég méri, az üzleti brandek esetében pedig szakmai zsűri pontoz. Fontos szempont még a márka jó hírneve és az is, hogy a vevők alapvetően pozitívan viszonyuljanak hozzá, vagyis szeressék, valóban magukénak érezzék azt.

 

A fogyasztói kategóriában a Figyelőben olvasható 50-es toplista vezetője a Pick, mely száz százalékig magyar tulajdonú, vezetésű, és kizárólag hazai munkaerőt foglalkoztató cég, ez azonban a Kalmopyrin és a Zwack Unicum kivételével az első tíz helyezett mindegyikére igaz. A győztes brand emellett széles körben ismert, jó hírű és kedvelt is: e tényezők emelték első helyre. A Gyulai az ismertségének köszönheti ezüstérmét, reputáció és kedveltség alapján a Herendi és a Zsolnay lett volna a második, illetve harmadik helyezett. A kizárólag külföldi kézben lévő vállalatok márkái közül a Törley teljesített a legjobban: a hazai munkavállalók foglalkoztatása mellett a kedveltsége hozott számára pontokat. A sörök versenyét a Dreher nyerte, a Soproni viszont ismertségben több pontot kapott, és rávert az amúgy kedveltebb Borsodira és Arany Ászokra ? holott utóbbiak több magyar felsővezetővel is büszkélkedhetnek.

 

Már a SuperBrands hitelessége kapcsán is voltak fenntartásaim, de ezt csak tovább erősítette a jelenlegi rangsor.

 

Szerinted melyik a legjobb magyar márka? Mondd el kommentben!

 

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookon vagy  twitteren !

Címkék: pick magyarbrands top10 ranglista toplista

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása