Hampuk Richárd

A kommunikációról

Ha meghalok?

Hampuk | 2011. május 31. 06:52

Szerintem sokak fejében megfordult már az a gondolat, hogy milyen lenne végignézni a saját temetését. Vagy legalább üzenni valamit a ravatal résztvevőinek. Vannak azonban olyanok, akik nem csak gondolkodtak ezen, hanem meg is valósították ezt az elképzelést. Így született meg az ?If I die? (Ha meghalok) Facebook alkalmazás.

Először a bevezető kampányukról hallottam, ami első ránézésre egy kicsit morbidra sikeredett. Persze értem a poént és nem vagyok túl konzervatív, szóval tudtam mosolyogni rajta, de azért elgondolkodtam azon, hogy egy labilis lelkiállapotú ember, hogy reagálhatott az akcióra.

Ugyanis  az alkalmazás népszerűsítésére egy elég direkt módszert választottak. Figyelték az emberek bejelentkezéseit (Foursquare, Gowalla, Facebook places, Google Latest) Twitteren és felhívták az adott éttermet, kávézót. A vendéglátóhelyen a telefonhoz hívatták az éppen bejelentkező vendéget és a következő mondatot mondták el neki: "Death can catch you anywhere, anytime" ami körülbelül annyit tesz, hogy ?A halál bárhol és bármikor utolérhet?. Az értetlenkedő vendégek kérdéseire csak annyit válaszoltak, hogy nézzék meg az ifidie.net oldalt mielőtt túl késő lenne.

Médiafelületek vásárlására nem költöttek semmit mégis rengeteg megjelenést generált a rendhagyó kampány. Ami köszönhető annak is, hogy a Twittert még mindig szép számban használják véleményvezérek, akiket így könnyen el tudtak érni. Nagyon jól sikerült belőniük a célcsoportot is, hiszen az ilyen felhasználók sokkal nyitottabbak arra, hogy üzenjenek valamit a Facebookon miután meghalnak, mert ha lehetne a mennyországba is becsekkolnának?

Azért kíváncsi lennék néhány olyan arcra is, amikor családi ebéd közben felhívják azzal a szöveggel, hogy bármikor meghalhatsz. Mindenesetre szerintem az eszközhasználat zseniális volt. A téma egy kicsit morbid, de éppen ezért lehetett ?sexy? a médiában. Ki ne szeretné következmények nélkül elküldeni a volt főnökét vagy ex-barátját/barátnőjét melegebb éghajlatra? Vagy ki ne mondaná el élete legnagyobb titkát az utókornak? Mindannyian vágyunk arra, hogy valamit hátrahagyjunk miután letelik rövid kis életünk.

Az applikáció egyébként úgy működik, hogy ki kell választanunk 3 bizalmas ismerősünket/családtagunkat/barátunkat, akik ha közösen jóváhagyják a halálunkat, akkor megjelenik Facebook oldalunkon az üzenet, amit az utókornak szántunk. Ez lehet videó vagy szöveges post is.  A kiválasztott 3 ismerős sem látja addig az üzeneted amíg mindannyian jóvá nem hagyják.  Az izraeli fejlesztő cég honlapjáról kiderül, hogy több ilyen időkapszulás projektjük is van. Az viszont szerintem optimista hozzáállás, hogy pár tíz év múlva is a Facebookon akarunk üzenni a barátainknak, miután meghalunk. Persze nem lehet tudni mikor ér utol minket a kaszás?

Összefoglalva:

  • Egy Facebook alkalmazás rendhagyó népszerűsítésére Twittert és helymeghatározó alkalmazásokat használtak.
  • Az éppen kávézókba, éttermekbe bejelentkező felhasználókat felhívták és közölték velük, hogy bármikor, bárhol meghalhatnak. Ezért nézzék meg az alkalmazás weboldalát mielőtt túl késő lenne.
  • A kampány az egész világra kiterjedt, így rengeteg amerikai és nemzetközi megjelenést generáltak a médiában.
  • Optimista hozzáállás a Facebookban gondolkodni. (évtizedek múlva is)

 

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookon vagy twitteren !

Ez a post is Toshiba Portégé notebookon íródott.

Címkék: facebook app if i die

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása