Szeptember közepén robbant a botrány miszerint a Jobbik solymári politikusa, Kabai Zoltán tíz éven át pornózott. Először az ember azt gondolná, hogy az őszi politikai szezon hangulatát hivatott megalapozni a történet. De a hírek mélyebb értelmezéséből kiderült egyszerűen Kovi legújabb könyvének jól sikerült PR akciójáról volt szó.
A képlet egyszerű vegyél egy sok botrányt felsorakoztató könyvet, válaszd ki azt amelyik a legnagyobbat szólhat és időzítsd úgy, hogy aktuális legyen. Persze ez a valóságban nem ilyen könnyű. Itt is igaz az az általánosság, hogy a kommunikáció ?bármilyen jó is az - nem helyettesítheti a jó terméket. Ugyan még nem volt szerencsém olvasni a Bűnös élvezet - Egy szexiparos titkai című könyvet, de biztos vagyok benne, hogy rengeteg más érdekes story kapott még helyet benne. Viszont a kiadó PR-osa kiválóan ráérzett arra, hogy az őszi politikai szezon kezdetekor egy ilyen szaftos hír nagyot robbanhat, főleg úgy, hogy a szélsőjobbos politikusok korábban is ismertek voltak szexbotrányaikról, tehát hiteles lesz az ügy a médiában. Ezzel a storyval ráadásul sikerült úgy kommunikálniuk a könyvet, hogy még bőven hagytak történeteket, amik miatt megveszik az olvasók Kovi írását. Ráadásul ennek a kommunikációs stratégiának köszönhetően sokkal szélesebb körben terjedt el a könyv létezése, mint amekkora a szerző rajongótábora.
Rendszeresen hallok rémtörténeteket az új könyvek eladása kapcsán. Sok kiadó küszködik azzal, hogy hogyan is vezesse be legújabb termékeit. Számukra hasznos lehet ez a példa, mert információim szerint a PR-on kívül semmilyen más értékesítést támogató eszközt nem használt a kiadó, mégis a Libri eladási listájának TOP5-jébe kerültek 1,5 hét alatt.
Persze egy bulvár uralta médiakörnyezetben az ilyen könyvek sokkal könnyebben kommunikálhatóak és ehhez hozzátett az is, hogy a szerző személye hitelesíti a történeteket.
A PR egyetlen vesztese az a Jobbikos képviselő akinek le kellett mondani a pártban vállalt feladatairól. Ezáltal véget ért politikai karrierje. Persze aki közszereplésre adja a fejét az készüljön fel arra, hogy az élete nyitott könyvvé válik előbb-utóbb (most még ki is adták...). A politikus ráadásul azzal, hogy nyilatkozott a kérdésben még jobban erősítette a könyv kommunikációját. Olyan mintha a kiadó fizette volna, hogy promózza a könyvet. Nem szégyen a pornózás, Ciccolina példájából látszik, hogy még parlamenti képviselő is lehet az emberből, csak nem érdemes titkolni?
Összefoglalva:
- A könyvek esetében is igaz, hogy a kommunikáció nem helyettesítheti a jó terméket.
- Kovi könyve kapcsán remek időzítés mellett egy olyan történetet sikerült megépíteni, ami széles körben ismertté tette a Bűnös élvezetet.
- Nem választottak ki túl sok témát így sikerült megóvni a tartalmat ugyanakkor felkelteni az érdeklődést.
- A Jobbikos politikus azzal, hogy nyilatkozott a kérdésben tovább erősítette a könyv kommunikációját.