Hampuk Richárd

A kommunikációról

A webáruház csak reklám a fogyasztóvédelmi hatóság szerint

Hampuk | 2009. november 25. 17:46

Magyarországon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint nem létezik webáruház.

[caption id="attachment_90" align="aligncenter" width="225" caption="Kosárba vagy a kukába?"]elektronikus_kereskedelem[/caption]

Ma reggel is jól ébredtem. Majd az egyik legnagyobb erotikus eszközöket árusító webshop tulajdonosa hívott és mesélt el nekem egy érdekes történetet. Vizsgálta őket a Fogyasztóvédelmi Hatóság amivel nincs is probléma. Azonban a kapott bírság és határozat alapján kiderült, hogy Magyarországon online szexboltot nem lehet üzemeltetni. Nem vicc a hajtás után a hatóság álláspontja is kiderül.

Első hallásra nem akartam elhinni, aztán utána jártam egy kicsit, elkértem a határozatot is. A Fogyasztóvédelmi Hatóság a 2008. évi XLVIII. törvény 3. paragrafusának d) pontjára hivatkozik, ami leírja mi is a reklám (árut,szolgáltatást ismertető, népszerűsítő tevékenység). Ez alapján a hivatalnokok ezt a webshopot egyszerűen reklámnak minősítették (Töltsd le az NFH_határozatot). (azért ez szerintem elég erős, mert akkor ezek szerint az összes webshop csak egy reklám). Ezzel csak az a baj, hogy ugyanezen törvény 9. paragrafusa alapján "Tilos az olyan áru reklámja, amely rendeltetése szerint szexuális ingerkeltésre irányul" Tehát az online sexshop nem működhet.

Szereintem 2009-ben ilyen rendelkezés, amelyben az online shopokat egyszerűen reklámnak minősítik felháborító. Kérdem én, hogy akkor minek az elektronikus kereskedelemről szól törvény, ha az nincs is, csak reklám. Remélem a törvényalkotók mielőbb észreveszik a problémát és a kivételek közé az online boltokat is beveszik: Grtv 9. paragrafus: (4) Nem kell alkalmazni az (1) és (3) bekezdés szerinti tilalmat a szexuális terméken, továbbá a szexuális termékek üzletén belül elhelyezett reklámra. A szexuális termék, illetve a szexuális termékek üzlete fogalmát külön jogszabály állapítja meg.

Az egésznek (jogilag) az lehet a következménye, hogy egyes típusú termékek forgalmazása az interneten kizárt lenne, ami a XXI. században jogi abszurd szerintem.

Attól tartok, hogy az összes erotikus terméket forgalmazó webshop külföldről lesz üzemeltetve, hogy ezt a szabályozást megkerülhessék. Akkor pedig jó pár millió adóforinttól esik el az állam, és akkor már késő lesz tüzet oltani, mikor leég a ház...

Címkék: nfh webshop szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása