Hampuk Richárd

A kommunikációról

Neten barátkoznak a politikusok?

Hampuk | 2010. január 26. 12:42

A hét elején futótűzként sikerült tematizálni a hazai médiát. A Blikktől a TV2-ig rengeteg orgánum hírt adott arról, hogy Orbán Viktor a FIDESZ elnöke regisztrált a Fcebookon. Az igazság az, hogy már hónapokkal ezelőtt regisztráltak.

A régi profl helyett "technikai okok" miatt új profilt kellett létrehozniuk. Valószínüleg a nem megfelelő kategórizálás vezetett erre a megoldásra, hiszen eddig "Other Public Figure" volt mostantól pedig "Politican". Ami magyarúl annyit tesz, hogy egyéb közszereplőből politikusi fan club alakult. Nem rég olvashattunk arról is, hogy a FIDESZ nyitni akar ezen a csatornán is és százezres rajongói klubbot kívánnak létrehozni.

Érdekes azonban, hogy az nem keltette fel ennyire a média figyelmét, hogy jelenleg tisztséggel rendelkező vezetőink (Köztársasági elnök, Miniszterelnök) is rendszeresen használják a közösségi weboldalakat. Igaz nem túl aktívak, de már egy ideje jelen vannak és használják az oldalt rendszeresen. Ebből is látszik, hogy a kampány folyamán hogy megváltoznak a témák fontossági sorrendjei.

Igaz ami igaz, egyre több politikus, párt, szervezet jelenik meg a közösségi oldalakon. Kezdik felismerni az ebben rejlő lehetőségeket. Sokan bírálják is ezért például Orbán Viktort, hiszen korábban nyíltan hirdette, hogy még mobilja sincs, nem hogy internetezzen. A beszédeit is kézzel írja. No de kérem, a politikai marketing már csak ilyen. Azokon a csatornákon érnek el minket amik a legtrendibbek. A választók gyorsan felejtenek, szükség van új arculatra, profilra, csatornákra és üzenetekre.

A média részéről azonban nem tartom megfelelőnek a téma tálalását, hiszen ha megemlítik az egyik legnagyobb párt miniszterelnök-jelöltjét akkor legalább a másik nagy párt jelöltjét is illik, nem beszélve a közjogi méltóságokról. Illetve elég naiv dolog bedőlni annak a hekknek, hogy OV 2010.január25-én regisztrált a facebookra.  A kampány csapat ügyesen építette fel a folyamatot, egy nap alatt sikerült megalapozniuk a jelölt fiatalos/trendi imázsát.

A twitteren is szaporodnak a politikai regisztrációk, ott találkoztam olyan politikussal is, akinek az oldalára látogatva az AVG vírusirtóm veszélyre figyelmeztetett. Lehet ez is az ellenfél kampányának a része?! Erről majd egy külön postban..

Eddig egy politikus oldalán sem találkoztam igazi közösségi integrációval, erre azt hiszem még várnunk kell. Nem elég felregisztrálni egy közösségi oldalra, nem elég csapatot fenntartani annak kezelésére, célszerű a meglévő honlapunkba mindezt integrálni,hiszen ezzel lesz folyamatosan frissített, személyesebb tartalmunk. Lassan kezdik megfogadni a tanácsokat a politikusok, sok szakember több százszor elmondta, hogy mire érdemes figyelni, mit érdemes használni. Már egy két hirdetés is megtalálható a facebookon például az I love Bokros Lajos csoportja, de attól tartok, hogy ebben a kampányban alkalmazásokkal (játékokkal) nem fogunk találkozni.

Tény: A kampány magasabb fokozatba kapcsolt, egyre több ilyen bejelentésre számíthatunk.

Címkék: politika internet mszp orbán facebook orbán viktor orban bokros lajos választás 2010 orban-viktor valasztas-2010 bokros-lajos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása