Egyre többen találgatnak, hogy vajon ki mennyit és hogyan használja a világ legnagyobb közösségi oldalát a facebookot. Twitteren már jó pár adatot megosztottam, de most összefoglalom a geekek örömér a hivatalos facebbok adatokat.
A hivatalos adatok alapján a facebooknak jelenleg több mint 400 millió aktív felhasználója van.
- Az aktív felhasználók több mint 50%a naponta bejelentkezik az oldalra
- 35 millió felhasználó nap mint nap frissíti állapotát
- Napi 60 millió státusz frissítés történik a facebookon
- Havi 3 milliárd fotót töltünk fel az oldalra
- Hetente 5 milliárd linket, storyt, blogot, fotóalbumot, stb. osztunk meg
- Havonta 3,5 millió esemény/rendezvény születik
- Jelenleg 3 millió aktív rajongói klub van az oldalon
- Naponta 20 millió felhasználó kezd el rajongani valamiért a facebookon
- Ezek a rajongói oldalak jelenleg több mint 5 milliárd rajongót tudnak magukénak
- 130 ismerősen van az oldalon
- havonta 8 embert jelöl ismerősnek
- 55 percet tölt naponta az oldalon
- havonta 9 szer nyomja meg a like (tetszik) gombot
- 25 kommentet ír havonta
- 4 rajongói klubhoz csatlakozik havonta
- 3 esemény meghívót kap
- 13 csoport tagja
Sokak szerint ez is egyszerű fellángolás és ugyan olyan nagyot fog pukkadni a lufi mint a dotcom idején. Szerintem a közösségi média esetén valóban fellángolásról és felfutó vállalkozásokról beszélünk. De nem gondolom, hogy a lufi kipukkadna. Az emberek máshogy szocializálódnak, egyre többen a net segítségével tartják a kapcsolatot. Nézzük meg a hazai best-practicet az iwiwet ugyan már nem olyan népszerű mint korábban, de még mindig az egyik leglátogatottabb oldal Magyarországon. Több mint 4 millió felhasználója van, amely várhatóan csökkenni fog, de elfogyni nem hiszem hogy fognak.
A közösségi oldalak nagy kihívása, hogy hogyan reagáljanak a folyamatosan kialakuló új trendekre. Hogyan alakítsák ki a felhasználók nagyobb lojalitását.
Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess twitteren!