Hampuk Richárd

A kommunikációról

Canvassing = a személyes találkozás ereje

Hampuk | 2012. november 05. 16:16

Ahogy már írtam alapjaiban különbözik a Demokraták és a Republikánusok kampánya. Amellett, hogy mind a két párt dollár milliókat költ el TV hirdetésekre Ohio államban a Demokrata pártnak nagyon sok kis irodája van, nagyon sok önkéntessel. Ohio államban 131 Obama és csupán 39 Romney kampányiroda van. Jól látszik tehát, hogy a grassroot kampányt igazából csak a demokraták tudják kivitelezni hatékonyan.

Ezt Romneyék a TV reklámokkal és hívásokkal ellensúlyozzák, jóval több hirdetést jelentetnek meg a TV-ben mint Obama csapata. Egészen elképesztő, hogy naponta körülbelül 330 politikai hirdetést sugároznak a helyi televíziók. Soha ennyit még nem költöttek TV hirdetésre az államban.

Tehát a mi kampányunk sajátossága az, hogy rengeteg önkéntessel keressük fel a potenciális választókat, ezt hívják canvassingnek. Ilyenkor elvileg helyi önkénteseink a saját környéküket járják be egy a kampányiroda és a városrészfelelős által összeállított lista alapján. A lista több elemből áll össze kapunk adatokat a választási irodától, országos központtól, a telefonhívások eredményeként is. A lista hihetetlenül pontos. Tudjuk az adott személy nevét, életkorát, nemét is.  A kopogtató önkéntesink listája olyan pontosan van összeállítva, hogy egy apartmanházban is lejárható a kapott lista egy körben, szóval nem kell rohangálni a különböző számok között.

Az önkéntesek egy csomagot kapnak amiben benne vannak a címek, térkép, Q&A, szórólapok, kulcs üzenetek, tiltott dolgok. Például szigorúan tilos bemennünk egy lakásba. Hiába invitálnak minket szépen, akkor sem szabad. Nem fogadhatunk el semmilyen ajándékot, de egy pohár vizet sem. Ennek főként biztonsági okai vannak, hiszen nem tudhatjuk, hogy a kedvesség valódi lelkesedést takar vagy esetleg valami hátsószándékot rejt…

Az egyes területeket párokban járják végig az Önkéntesek, de a házakhoz egyedül mennek (egyik az utca egyik oldalán, másik a másikon). 3 fő kérdést tesznek fel a választóknak: Voltak-e szavazni, kit támogatnak elnöknek és kit támogatnak szenátornak?  A válaszokat a kapott (papír) listán rögzítik, majd nap végén összesítik, hogy hány interakció jött létre. Nagyon kulturált az a része ennek az eszköznek, hogy külön megjelölik azokat akik elzárkóznak a kopogtatás elől. Őket törölik a listáról és nem zavarják többet. Sokszor ezt matricával is jelölik az ajtókon, akkor hozzájuk alapból be sem csengetnek.

Ahogy írtam elvileg helyi önkéntesek járják végig a környéküket. De az ilyen kulcsfontosságú államokba mint Ohio sok önkéntes érkezik más államokból. Így tudtam együtt dolgozni a Columbia Egyetem (NY) hallgatóival. Zackkel összesen kb. 110 címet jártunk végig fél nap alatt, szombaton. 1-1 címen maximum 5 percet tölthetünk, de ez általában 1-1,5 perc volt. Nagyon fontos, hogy a szavazásra buzdító szórólapot csak személyesen adhatjuk át, tehát nem hagyhatjuk ott a postaládában ha nincsenek otthon, vagy nem nyitnak ajtót.

Érdekes tapasztalat az igazi Amerikával találkozni. Látni azokat a hétköznapi embereket akik működtetik az országot. Többségüknek már elegük van a kampányból, de mégis türelmesen végighallgatják amit mondunk. Nem találkoztam agresszív elutasítással még akkor sem amikor egy Republikánus szavazóhoz csengettünk be. Miután végeztünk jött értünk egy kampányautó és visszavittek minket a kampányirodába. Itt összegeztük a napi eredményeket. Ekkor még nem tudták az önkénteseink, hogy hamarosan fontos vendégünk érkezik. Mi már 2 napja készültünk arra, hogy meglepetést okozzunk és motiváljuk a kampány résztvevőit. A meglepetésvendégünk a Second Lady (Dr. Jill Biden ) és családja volt. Hamarosan erről az eseményről is beszámolok

Ha érdekelnek további élményeim a kampánnyal kapcsolatban kövesd a blogot és a Facebook oldalt.

Címkék: ohio barack obama elnökválasztás 2012 Cleveland Mitt Romney canvassing

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása