Hampuk Richárd

A kommunikációról

BKV a Nagy Testvér (frissítve)

Hampuk | 2010. május 28. 11:44

Napjainkban szerintem a BKV az egyik legismertebb hazai márka. Azonban az ismertség nem túl pozitív töltetű. Erre a cég kommunikációs osztálya (vagy főosztálya, vagy igazgatósága) is ráébredt és egy tervet dolgozott ki, hogy renoméjukat helyreállítsák.

Ráadásul nem, csak a kis osztály dolgozóit hanem az összes járművezetőt bevonnák a népszerűség növelésébe. A levél (bkv_kommunikacio_levele) szerint amit minden BKV sofőr megkapott, arra kérik a járművezetőket, hogy jegyezzék fel, hogy éppen milyen celeb, író, tv-s személyiség (szerintük bemondó) utazik a BKV-val és erről tegyenek jelentést a belso.kommunikacio@bkv.hu email címen.Székelyné Pásztor Erzsébet kommunikációs igazgató által jegyzett levélből az is kiderül, hogy erre azért van szükség, mert ezek az emberek példaképek és mivel használják a BKV szolgáltatásait ezért valószínűleg elégedettek vele - szerintem pedig nincs más tömegközlekedési lehetőség, a szerk.-

Egyébként az elgondolás nem rossz, gyűjtsük össze azokat az ismert arcokat akik velünk utaznak és mutassuk be őket mint példakép. Szerintem azonban 2 ponton lehet kockázatos az ötlet. Először is, nem tudom mi a helyzet a vállalaton belül, de tartok tőle, hogy a sok végkielégítési és egyéb korrupció gyanús ügy miatt a dolgozók is egyre demotiváltabbak és nem igazán örülnek annak, ha még egy plusz feladatot kapnak. Azt sem értem, hogy vezetés közben, ami a jelenlegi viszonyok között sokszor elég nagy kihívás, hogyan figyeljenek még arra is, hogy ki utazik az adott járaton?! A másik kockázat, hogy vajon ki az az ismert arc aki a BKV jelenlegi negatív megítélése mellett kiáll, hogy igen én a BKV-val járok, mert elégedett vagyok vele és szeretem. (Paradicsom nevű olvasómnak köszönhetően már tudjuk, Zimány Linda kiállt a szerdai Metropolban, a cikk a post végén megtekinthető)

Először abban sem voltam biztos, hogy ez személyiség jogilag rendben van-e, de néhány jogtudód ismerősöm megnyugtatott, hogy mivel közszereplőkről van szó, nincs vele gond.

Természetesen szükség van a hírnév visszaállítására, de véleményem szerint először egy más jellegű kommunikációs akcióval kellene elkezdeni szépen lassan helyreállítani a cég hírnevét és a kampány második vagy harmadik szakaszában hoznám elő a celebeket.

Tudom jól, hogy a jelenlegi negatív hírek többségének nem a buszvezetők és ellenőrök az okozói, hanem a felsővezetők és politikusok. De amíg az ellenőrök és sofőrök nem érzik magukénak a vállalatot, mert átverve érzik magukat, addig lehet bármilyen kampányt rájuk erőltetni érdemben nem fog változni a cég megítélése, mert én aki használom, csak goromba, kiábrándult arcokkal találkozom, akik kék BKV egyenruhát viselnek.

Ilyen problémával sok giga vállalat küzd, általában ezeknél a cégeknél fektetnek nagyon nagy hangsúlyt a belső kommunikációra.

Zimány Linda és a BKV:

Zimány Lindával jelentetett meg egy fizetett PR hirdetést a szerdai Metropolban a BKV. Furcsa számomra egy kicsit a story hitelessége, mert bennem Lindával kapcsolatban legtöbbször az jut eszembe, hogy folyton dugóban ül és erről twitteren is olvashatunk.

Te kit láttál legutóbb a BKV-én? "Feljelentenéd" a celebeket? Írd meg véleményed kommentben, vagy küldd közvetlenül a belso.kommunikacio@bkv.hu címre!

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess twitteren!

Címkék: bkv bkv kommunikáció bkv-kommunikacio

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása