Hampuk Richárd

A kommunikációról

Gurul a reklám a kukásautókon is

Hampuk | 2011. május 19. 08:14

Eddig még csak filmekben láttam kukásautókon reklámot, de a minap egy nagy hirdetéssel suhant el mellettem az FKF fehér hulladékgyűjtő járműve. Kollégákkal már korábban is érdekes beszélgetéseket folytattunk arról, hogy vajon milyen reklám állná meg a helyét egy ilyen felületen. Ezúttal viszont a termék maximálisan passzolt a formához. Ugyanis Magyarország legnagyobb önkéntes akciója , a TeSzedd! mozgósító hirdetése volt látható. Kommunikációs kampányban most először hasznosították ezeket a felületeket Budapesten.

Amikor kormányzati kommunikációról beszélünk, sokszor hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy az nem csak a kormányzat politikájának kommunikációjáról szól. Így jöhetett létre a mostani kormányzati kezdeményezés a TeSzedd! program is, amely nagymértékben támaszkodik, helyi szervezetekre és magánemberekre is, törekedvén valódi önkéntes akció megvalósítására. A program lényege, hogy május 21-én mindenki szedjen szemetet és takarítsuk ki az országunkat. Az ötlet kézenfekvő volt, hiszen idén van az Önkéntesség Európai Éve. A korábbi években egyébként hasonló akciókat szerveztek Szlovéniában és  Észtországban is, nagy sikerrel. A programért az a kormányzati kommunikációs team felel akik korábban a ReGeneráció és a Gombold újra! kampányokat is menedzselték.

A kampány számomra leginkább egy választási kampányhoz hasonlítható technikailag. Hiszen itt is egy napra kell fókuszálni, azon az egy napon kell a legtöbb embert mozgósítani. De  szerencsére ebben az esetben nincs kampánycsend ami nehezítené a projekt sikerességét és az ellenség (időjárás, passzivitás) sem olyan agresszív. Az április 21-én eldördült startpisztoly óta körülbelül 70 millió forintot költött a kormány a program kommunikációjára. Ami azért lehet ilyen kevés, mert a megjelenések jórészt együttműködéseknek, támogatásoknak köszönhető.  A kampányról feltett kérdéseimre Böszörményi Nagy Gergely  a TeSzedd! kommunikációjáért felelős vezetője válaszolt.  A kreatívokat a korábbi kormányzati kommunikációs tenderen kiválasztott ACG készítette, a médiavásárlásokat az IMG menedzselte. A kreatívokban vannak érdekes termékelhelyezések is- az akció honlapján nem leht nem észrevenni a Guide kesztyűket, akik az eszközzel való támogatásért cserébe kapták a felületeket.A kampány során nem targetáltak, mindenkit el szerettek volna érni ezért kiemelt szerepet kapnak az országos és városi TV-k és rádiók valamint a megyei napilapok felületei. Az akcióban a mostanában oly népszerű nagykövetek kinevezését is alkalmazták. Itt olyan ismert személyeket vontak be akik hitelesen képviselhetik a szemétszedés ügyét. Így jött létre a fantasztikus 6-os, aminek tagjai, mind-mind más célcsoportot érnek el. Így hatékonyan mozgósíthatják rajongóikat. A post írása közben találtam több amatőr ?reklámfilmet? is, amelynek hátteréről nem sikerült túlsokat megtudnom, de itt és itt bárki megnézheti őket?

 

Sokat gondolkodtam azon, hogy ezek az akciók miért olyan fontosak a kormányzatnak? Mivel olyan erősen nincsenek átitatva pártpolitikával ?szerencsére- az emberek nem is kötik a politikához. Így a kormány megítélése ettől nem javul látványosan. Azonban rájöttem, hogy itt inkább az EU-s elnökség játszik nagyobb szerepet. A fél év alatt több száz hivatalos EU-s rendezvény van hazánkban, amelyek közül, ha nem emelnek ki néhányat, ha nem csinálnak néhány nagy  dobást, akkor semmi nem lesz amire emlékezhetnek az emberek. Több mint 150.000 szemetet szedő önkéntes azonban elég látványos ahhoz, hogy maradandó emléknek bizonyuljon. Az ügy jó, hálás kommunikációs szempontból. Kivételesen sikerült az akciót nem elrontania a politikusoknak. Remélem a sikeresség nem vonzza maga után a politikai rátelepedést?

Összefoglalva:

  • Most már itthon is lehet kukás utókon hirdetni. A TeSzedd! kampány használta elsőként kommunikációra ezt a felületet.
  • A kormányzati kommunikáció nem csak a kormány politikai intézkedéseinek kommunikációjáról szól.
  • Az április 21-én indult 1  hónapos kampányra összesen kb. 70 milliót költ az állam, sok megjelenést a médiapartnerek biztosítanak. Az akció technikailag egy választási kampányhoz hasonlítható.
  • Több mint 150 ezer önkéntes, 156 cég, 403 civil szervezet és 551 közintézmény  szedi a szemetet május 21-én.
  • Az akció az Önkéntesség Európai Éve program része, ami kiemelten fontos az EU elnökségünk miatt is. Az ötlet a korábbi Észt és Szlovén programból táplálkozott.
  • Kommunikációs szempontból a program nagyon hálás. Elérés szempontjából, nem megfigyelhetőek szegmentált célcsoportok. Mindenkit elakartak érni.
  • Remélhetőleg a népszerűsége miatt, nem telepszik rá a kelleténél jobban a politika.

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookon vagy twitteren !

Ez a post is Toshiba Portégé notebookon íródott.

Címkék: kommunikáció teszedd

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása