Hampuk Richárd

A kommunikációról

Orbánnak nem való a web 2.0

Hampuk | 2010. december 17. 10:50

Kormánzati social media akció

Néhány kiváló közösségi médiára épülő kormányzati kommunikációs akciótól eltekintve kijelenthetjük, hogy ez a kormány még mindig nem az újmédia élharcosa. Jól látszik, hogy a miniszterelnök nem egy web 2.0-ás figura. És mielőtt bárki megkövezne, ez nem biztos, hogy azt jelenti, hogy nem jó politikus. Egyszerűen az ő imázsa nem bírja el, hogy rendszeresen blogoljon, postoljon a facebookra, vagy más közösségi oldalak hiteles személyisége legyen. Ezáltal azonban a kommunikációban sem kaphat akkora szerepet ez az eszköz amekkorát érdemelne.

(Ha nincs időd elolvasni a postot, tekerj a végére az összefoglalóért.)

De megfigyelhető az új kormány kommunikációjában, hogy vannak pozitív törekvések, ott ül néhány lelkes kommunikációs szakember és kampány szerűen próbálja ott hagyni lábnyomát egy-egy közösségi média kampánnyal. Az első ilyen az OMG üzenet volt, ennek eredménye még nem született meg, de úgy tudom hamarosan ez is látható lesz. Aztán jött a Regeneráció elnevezésű rendezvény köré épített aktivitás, amely az eddig legsikeresebb új média eszközöket használó kormányzati kampány. A legaktuálisabb pedig a ma este kicsúcsosodó Soha többet Harmadszor névre hallgató jótékonysági árverés köré szervezett kampány. Amely a várakozásaimmal ellentétben nem keltette fel annyi érdeklődő figyelmét mint amennyire számítottam.

 

Egyszer el lehet lőni fiatalos imázsépítés céljából azt, hogy az ember fent van facebookon, de ha a napi munkában és kommunikációban ez nem kap szerepet akkor egy idő után egyszerűen - ezen a területen- hiteltelenné válik. Orbán Viktor pedig nem egy web 2.0 kompatibilis politikus. Igen, van egy facebook oldala -amit nem ő kezel- több mint 50ezer rajongóval, de nem ettől lesz egy politikusnak valódi web 2.0ás imázsa. Orbán Viktor számomra kicsit olyan mint amilyen John MacCain volt az USAban. Azonban a helyzet az, hogy itthon nincs egy Obama sem, akinek az imázsa elbírná a web 2.0-ás kommunikációt.

A politikai marketing szakemberek már készen állnak a jelenlegi kormányban, azonban a megfelelő politikus még nem került előtérbe.

 

Összefoglaló:

  • Erős social media profil után tisztult ez a kommunikáció
  • Vannak jó akciók a kormányzatban (OMG, REgeneráció, Lenin árverés)
  • Orbán Viktor imázsába nem fér bele a web 2.0
  • A szakemberek már a spájzban vannak, a web 2.0 képes politikus még hiányzik.

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookon vagy  twitteren !

Címkék: social media Orbán Viktor Facebook

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása