Fotó: Whitehouse.gov
Tegnap töltötte hivatalában utolsó napját David Axelrod (a képen háttérben), Barack Obama egyik legközelibb munkatársa. A Fehér Házat chicagoi kampányirodára cserélő stratéga, hamarosan megkezdi a felkészülést Obama újraválasztási kampányára.
(Ha nincs időd elolvasni a postot, tekerj a végére az összefoglalóért.)
A tavasszal induló kampány vezére David Axelrod lesz, aki már 2008-ban is meghatározó személye volt az elnökválasztási küzdelemnek. A fő üzenetek és kampányelemek még nem lettek meghatározva (vagy ha igen, akkor sem publikusak). Az biztos, hogy a lehetséges ellenfelek profilozása már elkezdődött. Egyelőre még nem lehet tudni, hogy a Republikánus párt kit indít a küzdelemben. A kampány egyik fő témája mint legtöbbször most is a gazdaság lehet.
Axelrod utolsó hivatali napján tett nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy nagyon fontos a pénz, azaz a támogatások gyűjtése. Több anyagi támogatásra van szükségük, mint 2008-ban amikor rekordot döntöttek a 745 millió dolláros bevétellel.
Emellett kiemelt hangsúlyt fektetnek a fiatalok elérésére is. Ki kívánják használni a Facebook felhasználók hihetetlenül megnövekedett számát. A jövőben biztos, hogy több mobil alkalmazást is fejleszteni fognak. Ami rájuk is fér, mert jelenleg 2 webapp köthető Obamáékhoz, az egyik a barackobama.com-ra épül, a másik pedig a change.gov kormányzati oldalra. Ráadásul ezek az alkalmazások mind iPhone-ra készültek, androidra optimalizáltat nem is találtam. Amit biztosan orvosolni fognak, hiszen a piaci adatok szerint szerint az Android operációs rendszerrel működő telefonok száma megelőzi az iPhoneokét az Egyesült Államokban.
Az eddig sokat hangoztatott web 2.0-ás kampány igazából csak most következik. Most érte el a Facebook/Twitter felhasználók száma azt a szintet amivel már reális politikai haszon érhető el. Ezért az eddigi imázs építés mellett valódi hasznot is remélhetnek a politikai marketing szakemberek, amennyiben a social media eszközeit megfelelően használják.
Összefoglalva:
- Barack Obama csapata megkezdte a felkészülést a 2012-es elnökválasztásra.
- David Axelrod lesz a kampány vezetője.
- Kiemelt hangsúlyt fektetnek az adománygyűjtésre és a fiatalok megszólítására.
- Most kezdődhet meg az igazi web 2.0-ás Obama kampány.
Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookonvagy twitteren !