Hampuk Richárd

A kommunikációról

Okosan lájkolj, hirdetés leszel

Hampuk | 2011. július 04. 07:41

A hét nagy híre az volt, hogy elindult a Google újabb közösségi próbálkozása a Google Plus.  Az új szolgáltatásról most nem írnék, már úgyis sokan megtették helyettem, itt és itt. Inkább egy közel kéthetes Facebook hirdetési időszakról számolnék be. No meg arról, tanácsos figyelni arra, hogy mit lájkolunk, mert se perc alatt reklámarccá vállhatunk.

Nem újdonság, hogy a világ legnépszerűbb közösségi oldala a Facebook. Már több mint 500 millió aktív felhasználót tudhat magáénak. A közösségi oldalnak köszönhetően a világ egyik legismertebb szavai közé küzdötte fel magát a ?like?. Mivel a felhasználók havonta átlagosan 700 milliárd percet töltenek el az oldalon sokan minden rajongói oldalt és szerveződést belájkolnak.*

De jó lesz vigyázni, mert a lájkjaink akár kellemetlen helyzetbe is hozhatnak bennünket. Most nem arra gondolok, hogy valaki lájkolja a ?Sunáznám? oldalt és azt a barátnője is meglátja. Más kellemetlen helyzetekre gondolok. Ugyanis a Facebook nemrég vezette be Szponzorált hirdetési tartalmakon belül a Page Like Story hirdetési formát. Ami annyit tesz, hogy semmi hirdetési szöveg, semmi képváltoztatás. A felhasználó csak annyit lát, hogy valamelyik ismerőse lájkolja az egyik oldalt.

Ezt a hirdetési formát én is kipróbáltam az elmúlt két hétben. A tapasztalataim nagyon pozitívak voltak, mert 286,695 megjelenésből 346 kattintás és 52 új lájkoló született, mindössze 24 euróért (12nap alatt). Persze ha a hirdetett oldal népszerűbb, akkor még jobb eredményeket lehet elérni. (részletesebb tapasztalatokról itt olvashatsz)

Az érdekes számomra ebben az eszközben az, hogy a hirdetés csak azoknál jelenik meg akiknek valamelyik ismerőse már lájkolja az adott oldalt. Nah és itt érkeztünk el oda, hogy milyen kellemetlen is lehet az, amikor kiderül rólunk, hogy elvetemült Hello Kitty rajongók vagyunk, miközben a barátaink úgy ismernek, hogy egy metál zenekar frontembereként tengetjük napjainkat.

A másik oldalról azonban el kell ismernem, hogy felvillanyozott az a lehetőség, ami ebben az eszközben rejlik. Nem nagy fejlesztés, nem túl kreatív lehetőség. Azonban a politikai kampányok esetében kiváló eszköz lehet. Hiszen a bizonytalan szavazók szívesen adnak olyan ember véleményére, aki az ismerősük. Ennek a Page Like Story hirdetésnek köszönhetően ráadásul még kérdeznie sem kell? Arra azért majd kíváncsi leszek, hogy itthon hogyan fognak változni a baráti kapcsolatok azáltal, ha kiderül az adott ismerősökről, hogy az általunk gyűlölt párt vagy politikus Facebook oldalát lájkolja.

Egy másik újítással is megörvendezteti a Facebook az oldalakat kezelő adminokat. Ugyanis most már nem kell a több tucat rajongói oldalt végigkattintgatni azért, hogy van-e valamilyen aktivitás. Hanem a beloldalon lévő TAB-ek közé beraktak egy Pages fület, ami mellett megjelenik, hogy összesen hány aktivitás történt oldalainkon. Ha rákattintunk, akkor pedig oldalanként látjuk ezeket az aktivitásokat tételesen. Sőt azt is megnézhetjük, hogy melyik oldalon mikor postoltunk utoljára.

De ez még csak a kezdet, a jövő évi elnökválasztásra  (USA) még több fejlesztésre számíthatunk, ami az üzleti oldalak életét még könnyebbé teszi és persze ösztönzi őket a még több hirdetés megvásárlására.

Összefoglalva:

  • Az elmúlt hetekben a Page Like Story hirdetési eszközt teszteltem, amelynek lényege, hogy olyan felhasználóknál jelenik meg az adott Facebook oldal lájkolására buzdító hirdetés, akiknek van olyan ismerősük aki már lájkolta.
  • Ezért érdemes meggondolni, hogy mit lájkolunk, mert párthovatartozásunk, vagy titkolt hobbijaink is kiderülhetnek.
  • A politika számára kiváló eszköz lehet a bizonytalan szavazók befolyásolására.
  • A jövőbe még több fejlesztés várható az USA elnökválasztása okán.

 

*Facebook adatok: https://www.facebook.com/press/info.php?statistics

Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookon vagy twitteren !

Címkék: hirdetes facebook like Facebook

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása