Hampuk Richárd

A kommunikációról

Leminősítették Obama népszerűségét (is)

Hampuk | 2011. augusztus 11. 23:02

Forrás: Barack Obama, FlickrA 2009-es hivatalba lépése óta vizsgált népszerűséget tekintve Barack Obama most teljesít a leggyengébben. Az Reuters/Ipsos által rendszeresen mért elfogadottsága jelenleg 45% (1 hónappal ezelőtt 49%-on állt). A népszerűségvesztés fő okaként az emberek általában az egészségügyi reformot, a munkahelyteremtés elmaradását és a Standard & Poor?s leminősítését emlegetik. NE feledjük el azonban, hogy a nehéz gazdasági helyzet mellett az erős ellenzék aktív munkája is közrejátszik.

Egyesek szerint a Standard & Poor?s leminősítés mögött is, főként politikai érdekek álltak. Innen nem tudom megítélni, hogy ez a Fehér Ház kommunikációja, vagy valóban így van. De az biztos, hogy ezzel sikerült egy olyan üzenetet generálni, amit sokáig kell magyaráznia Obama kampánycsapatának ahhoz, hogy ne legyen maradandó bélyeg. Ugyanis az USA történelmében ez az első olyan eset, hogy leminősítették az országot. Ez pedig kiválóan kommunikálható a választók felé, még akkor is, ha az átlag amerikai nem is érti igazán a hitelminősítések lényegét.

 Emellett Obama és a kormányzati kommunikáció is erős túlzásokba esett az elmúlt hetekben, amikor szinte percenként postoltak ki híreket a Twitterre. Így sikerült egy nap alatt 40 000 követőt veszítenie Barack Obama Twitter profiljának.

Napról-napra születnek újabb és újabb kampányok azzal kapcsolatban, hogy Obama mit ígért és még semmit nem valósított meg. Sőt az országot is leminősítették. A minap találtam ezt a hatásos vírus filmet, amiben az USA eladósodottságát mutatják be:

 

Sokan már leírták Obamát és az újraválasztásának esélyét. Az biztos, hogy nem lesz olyan ?egyszerű? dolga, mint a 2008-as kampányban, hiszen ott még tiszta lappal indult. Mára azonban a teljesítményét is magyaráznia kell, nem csak a jövőképét. De a Tea Party, Republikánus és Demokrata csatából akár ki is jöhet győztesen. Az biztos, hogy a jelenlegi kampányban is az egyik legfontosabb téma a gazdaság lesz (mint általában). Innen nézve megmosolyogtatóak azok a vádak miszerint Barack Obama kommunista, de az egészségügyi reformját követően az ellenzék ezt a jelzőt ragasztotta rá.

Sokan a 2012-es választások kapcsán is innovatív kampányeszközöket várnak az Obama kampánycsapattól. De lehet, hiába várjuk, mert a magyarázkodás elveszi a stáb energiáját. Azonban a Republikánus oldalon rengeteg kiváló ötletre számítok.

Összefoglalva:

  • Obama megválasztása óta most a legalacsonyabb az elfogadottsága (45%)
  • Sokan az USA leminősítésében főként politikai okokat látnak.
  • Kiváló támadási felületet biztosít a helyzet az ellenfeleknek, akik hatékonyan ki is használják ezeket.
  • A híres web 2.0-ás kommunikátor Obama csapat kicsit túlzásba vitte a Twitteres kommunikációt, így egy nap alatt 40 000 követőt vesztettek.
  • A 2012-es választás még nem dőlt el, izgalmas kampány elé nézünk.

 

Ha tetszett a bejegyzés szavazz a blogra a Goldenblog szakértői blogok kategóriában!

Címkék: twitter barack obama választás 2012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

süti beállítások módosítása