Látom egyre több politikus bontogatja szárnyait a twitteren. Az elmúlt napokba hozzám is sok kérdés befutott ezzel kapcsolatban. Röviden, néhány pontban összeszedtem a kezdő twitterezőknek, hogy miről is van szó.
Látom egyre több politikus bontogatja szárnyait a twitteren. Az elmúlt napokba hozzám is sok kérdés befutott ezzel kapcsolatban. Röviden, néhány pontban összeszedtem a kezdő twitterezőknek, hogy miről is van szó.
Elindult az új atv.hu oldal. Kaptam válaszokat kérdéseimre Braun Anna webszerkesztőtől és át is néztem a weblapot. Nem végeztem el a részletes elemzését, hiszen most nem az a célom, hogy részletezzem a webergonómiai adottságait az oldalnak, hanem, hogy bemutassam miben is újult meg.
Éjféltől működik az új ATV.hu oldal. A webszerkesztők szerint az oldal hírportál jellege erősödik. A reggeli JAMben a főszerkesztő-helyettes elmondta, hogy minden műsor 1,5 órán belül fent lesz az oldalon. Ez egyébként még mindig messze van az RTL Klub műsor után azonnal megnézhető tartalomszolgáltatójától az rtlmost.hu oldaltól. No de nem is azzal kívánják felvenni a versenyt, sokkal inkább a hírportálokkal. Az Index.hu-tól szerződtetett főszerkesztő-helyettes az egyik jel arra, hogy valóban a hírportál jelleget kívánják megerősíteni.
Az idei új év nagyon jól kezdődik, hiszen 3 nap pihenés adatott a legtöbb embernek. Nekem meg volt időm egy kicsit a blog designján is csiszolni:) Az első munkanap ugyanis január 4. A sok pihenés alkalmával több időm volt tv-t nézni is. Az RTL Klub közérdekű közleményei között fedeztem fel az Pécs Európa Kulturális Fővárosa (Pécs2010) projekt reklámfilmjét. Mivel a beágyazást letiltották, ezért aki látni akarja kattintson a logora. De WordPressnek hála sikerült beágyaznom.
A szombati csillag születik előtt sokan írtak a twitteren arról, hogy hétvégén jön a twitter bumm. Nem jött, azonban az biztos, hogy nagyon széles réteggel megismertette ezt az egész világot az RTL klub hazai tekintetben innovatívnak mondható megoldása.
Hivatalos adatokat nem találtam sajnos sehol, de 10.000 - 20.000 közé becsülik a hazai regisztrált twitter felhasználókat. Azonban sajnos közölük jóval kevesebb az aktív twitterező. A bummra azonban még várnunk kell. A twitter a maga egyszerűségével zseniális, azonban kicsike még az a réteg aki érzi, hogy mire is lehetne használni.
Véleményem szerint hazánkban leghamarabb 2010 végén jöhet el a twitter rohamos népszerűség növekedése. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a jelenlegi állapotában nincs benne potenciál. Sőt aki időben lép sokkal könnyebben gyűjt magának követőket.
Ezzel a kis bejegyzésemmel kívánok Nektek tweetekkel teli, kellemes ünnepeket!:)
Ma néztem a moziban a barátaimmal a Poligamyt az Alleeban. Minden magyar filmben mosolyogva nézem a reklámok ?rejtett? bevonását.
Ebben a filmben is jó párat észrevehettünk, nem is kellett őket keresni. MastreCard, 9MM (energia ital), Garnier, Panasonic, aztán az egyik legszebb az iwiw pozicionálása. Aki látta a filmet az ismeri a sztorit, a lényeg az, hogy a főhős András (Csányi Sándor) rendszeresen másik Lilla mellett ébred fel. Az eredeti Lillát pedig keresi folyamatosan. Hol máshol mint az iwiwen találná meg?!:)
Sokszor, sok helyen tartottam előadást arról, hogy milyen fontos, hogy egy ügyet megjelenítsünk a közösségi oldalakon. Eddig is több pozitív példát mutattam, be de most szerencsére van egy még szemléletesebb.
A blogbejegyzésemmel sikerült egy fontos problémára felhívni a döntéshozók figyelmét. Egyelőre egész jól haladnak a dolgok. Lásd Szek.org közleménye:
Az NFH és a SzEK.org közösen fürkészte a jogalkotói szándékotA SzEK.org sajtóközleménye ? Budapest, 2009. december 10.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) kezdeményezésére példás gyorsasággal reagált a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), így a két szervezet illetékesei tegnap tárgyalóasztalhoz ültek annak tisztázásra, vajon a webshopok, internetes áruházak üzletnek minősülnek-e. Az eredmény: a Szek.org és az NFH a jogalkotói szándék tisztázása érdekében a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumhoz (NFGM) fordul. A válasz tartalmától függően dönt az NFH az érintett webshopok vizsgálatának ügyében.
Az ügy előzménye, hogy november végén a SzEK.org sürgős egyeztetést kezdeményezett az NFH vezetőivel, mivel a hatóság arra hivatkozva bírságolt meg 500 ezer forintra egy céget, hogy annak szexuális termékeket kínáló internetes kereskedelmi oldala, azaz webshopja valójában nem üzlet, csak egyszerű reklám. Dr. Kolozsi Sándor, az NFH Hatósági és Jogi Főosztályának vezetője és Kis Ervin Egon, a SzEK.org elnöke tegnap megtartott találkozójukon egyetértettek abban, hogy a hatóság eljárását képező jogszabály pontosításra szorul, mivel egyáltalán nem foglalkozik az internetes üzlet fogalmával. Kis Ervin Egon véleménye szerint tíz évvel ezelőtt ez még védhető lett volna, de ma, amikor a magyarországi webshopok forgalma százmilliárdos nagyságrendű, és az elektronikus kereskedelem az egyetlen ágazat, ami a válság körülményei között is évente 50 százalékkal növekszik, meglehetősen furcsa, hogy egy új jogszabály meg sem említi az internet fogalmát. Márpedig az e-kereskedelem nem tekinthető az üzleten kívüli, vagy a csomagküldő kereskedelem analógiájaként, mivel számos elemében eltér ezektől.
Dr. Kolozsi Sándor fenntartotta az NFH jogértelmezését, mely szerint a weboldalakon közzétett ajánlatok tartalmuknál fogva árut népszerűsítő reklámtevékenységnek minősülnek, de egyetértett azzal is, hogy az áruk megrendelését lehetővé tevő webáruházakat virtuális üzletnek kellene tekinteni, mivel a vásárlás minden mozzanata ? az áruhoz való fizikai hozzájutást kivéve ? ott is lefolytatható. Ugyanakkor megnehezíti a hatóság dolgát, hogy a vonatkozó jogszabály csak a fizikailag körülhatárolható helyiséget tekinti üzletnek. Mivel így teljesen lehetetlenné válna a szexuális termékek internetes értékesítése ? tekintve, hogy ha az árut nem lehet megmutatni, akkor lehetetlen rendelést felvenni rá ?, az NFH az NFGM-hez fordul jogértelmezésért, amelynek tartalmától függően folytatja tovább a már megkezdett eljárásokat. A SzeK.org egyúttal kezdeményezi a minisztériumnál, hogy a jogszabályba kerüljön bele az internetes kereskedelem fogalma. Ennek kidolgozásához, illetve a fogalom pontosításához a SzEK.org elkészíti saját javaslatát.
A SzEK.org-ról (www.szek.org)
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért ( SzEK.org), az elektronikus kereskedelmi szakma egyetlen hazai szervezete, 2005-ben alakult. A SzEK.org alapítói ? felismerve az elektronikus kereskedelem gazdaságélénkítő szerepét ?, célul tűzték ki, hogy tevékenységükkel elősegítik korszerű, gazdaságos és megbízható formáinak elterjedését. Szerepük kiterjed a szakmai ismeretterjesztéstől az e területet érintő, készülő jogszabályok véleményezésén át az etikai kérdések gondozásáig. A SzEK.org tagjai a hazai e-gazdaság kiemelkedő vállalkozásai és szakemberei, a tagságról aktuális információkat talál itt: http://www.szek.org/tagsag
Tegnap Budapesten tartott előadást Barack Obama kampányfőnöke, David Plouffe. A nívós Hotel Kempinsky báltermében tartott előadásra sajnos nem volt lehetőségem elmenni. Ahogy a résztvevőktől tájékozódtam, a személyes benyomáson kívül sokmindenről nem maradtam le. Obama kampányát már a lehető legtöbb irányból elemezték, bírálták vagy éppen dícsérték.