Hampuk Richárd

A kommunikációról

Vállalati kommunikáció politikai porondon

Hampuk | 2010. július 29. 15:00

[caption id="attachment_711" align="aligncenter" width="460" caption="Fotó: orangejuiceblog.com"][/caption]

Sokszor bele sem gondolunk, hogy egy nagy vállalat (adott esetben multi) milyen kommunikációs problémákkal szembesülhet regionális szinteken. Az iskolában nemzetközi marketing órán a egyik legfontosabb dolog amit megpróbálnak átadni nekünk, hogy a terjeszkedés során nagyon fontos a politikai környezet. Amíg saját bőrünkön nem tapasztaljuk, nem igazán tudjuk elképzelni ez mit is jelent a gyakorlatban.

Mert persze fontos az, hogy a termék amit eladni akarunk ne legyen betiltva, ne legyen rajta állami monopólium, stb. De ezek leginkább a piacra lépés előtti döntési helyzetekben számítanak. Azonban amikor már az adott vállalat a piacon van, szintén kerülhet nehéz helyzetbe a politika által.

Egy terjeszkedés, egy nagy beruházás, átcsoportosítás könnyen kerülhet a politika porondjára és akkor a vállalatnak nem csak kiváló kommunikációs szakemberekre, de a politikában jártas tanácsadókra is szüksége van. Ha egy politikai erő a zászlajára tűz egy beruházást, akkor a másik erő biztosan szembe megy vele. Mi (jelen esetben a cég) nem lehetünk a harmadik párt amely mindegyikkel szembe megy, hiszen hosszú távon szeretnénk az adott ország területén dolgozni. Ugyanakkor meg kell védenünk magunkat a politikai kommunikációs támadásoktól, amelyek egy kampány során könnyen felerősödnek és eltorzítják arculatunkat. Ráadásul egy ilyen válságban ritkán vannak szövetségeseink, hiszen a média sem pártatlan, egy távoli cég meg a legtöbb újságíróban kételyeket ébreszt és könnyen elhiszi, hogy a külföldi cégek, csak a gyors haszonszerzés miatt választották az adott országot.

A vállalatnak ilyenkor egy hajszálvékony pályán kell lavíroznia, egyensúlyozni a gazdasági, a politikai és a kommunikációs érdekek között. Megtalálni azt az utat amelyen a  saját jó hírét megőrizheti, és a gazdasági céljait is elérheti. Rengeteget kell dolgoznia azon, hogy egyik politikai szereplővel se mossák össze, hiszen ez egy multinacionális cég számára sem jó hosszú távon.

Ezek a gondolatok is jól példázzák azt, hogy egy kommunikációs szakembernek nem elég saját cégét/termékét és a média folyamatait ismerni, mert sajnos néha politikai csatározás kereszttüzébe is kerülhet. Ha így nézünk egyes botrányokat, kicsit más fénybe tűnnek fel. Itt nem arra gondolok, hogy bármelyik szereplőt jónak vagy rossznak kell minősíteni, ez egy sakk játszma. Mindenki a saját érdekei szerint próbálja befolyásolni az eseményeket, a lényeg, hogy egy ilyen játék a cégek szempontjából sakkal indul és a cél, hogy a másik ne léphesse meg a mattot.

Neked is megvan erről a véleményed? Oszd meg kommentben!

Tovább

Címkék: politikai kommunikáció vállalati kommunikáció politikai-kommunikacio vallalati-kommunikacio

Felelőtlen cégek a közösségi weben

Hampuk | 2010. július 25. 14:52

Néhány hónappal ezelőtt még azért panaszkodhattunk, hogy nincs elég aktív magyar cég a közösségi oldalakon. Mára azonban több száz aktív facebook oldal, twitter profil és nyereményjáték közül válogathatunk. Lájkolhatjuk a legkülönbözőbb cégek oldalait és szinte mindegyiken nyerhetünk is valamit. Választhatunk az óvszercsomagok, ajándékutalványok, videokamerák, Hello Kitty pénztárcák, kutya eledelek, irodaház látogatások közül.  (Úgy érzem, egyelőre még csak ezeket az aktivitásokat értékelik multiplikátorként a cégek, szerintem nem csak ez lehet hasznos tartalom, de erről majd egy másik postban. a szerk.)

Az utóbbi napokban végeztem egy nem reprezentatív kutatást néhány cég facebook, twitter aktivitását illetően. Egyetlen kérdést tettem fel, hogy hogyan kezelik a belépéseket és felhasználóneveket a profilokhoz? - Mert ugye legtöbbször külön ember van ezek kezelésére, vagy kiszervezik egy ügynökséghez, vagy a kettő egyszerre.-

A facebooknál könnyebb a helyzet, mert ott egy oldalt többen is adminisztrálhatnak, azonban ez a twitteren nem ilyen egyszerű. Meglepő válaszokat kaptam, sok cég egyszerűen kiadja a jelszavát és felhasználó nevét a Social Media expertnek, a marketing osztálynak, de még a PR ügynökségnek is. Egy jelszót használ mindenki.

Azt gondolom, hogy ez egy nagy felelőtlenség és hatalmas kockázat. Megromolhat a viszony az ügynökséggel, kirúghatják az SM expertet, és akár sértettség, vagy új munka reményében meghekkelhetik az oldalunkat, vagy twitter profilunkat. De nem csak arra kell gondolnunk, hogy küldenek egy számunkra előnytelen üzenetet, hanem akár lenyúlhatják az összes követőnket - twitteren-, vagy megakadályozhatják, hogy belépjünk saját facebook oldalunkra. Ráadásul úgy vállalnak a cégek ekkora kockázatot, hogy már rengeteg eszköz van ennek megoldására.

Az USA kormányának web 2.0-ás kommunikációs stratégiájának elemzése során találkoztam egy olyan dashboard site-tal (Hootsuite) amin keresztül több felhasználót rendelhetünk egy-egy profilhoz, időzíthetjük a facebook, vagy twitter üzeneteinket, és akár statisztikát is készíthetünk, sőt egy belépésen keresztül akár több profilt is kezelhetünk egyszerre. A szerkesztők aktivitását figyelhetjük, így a felelősség is jobban nyomon követhető.

Ahogy a cégek belső adatait is védik, erre is érdemes lenne egy kis figyelmet szentelni a jövőben. Rengeteg hootsuitehoz hasonló oldal létezik, szóval a lehetőség adott, csak használni kell.

Neked mi a véleményed? Csak a személyes profilokat kell védeni, mert a céges oldalak úgy sem érnek semmit?! Mond el kommentben!

Tovább

Címkék: web 2.0 facebook twitter web-2-0

iPhone 4 Antennagate

Hampuk | 2010. július 22. 12:48

[caption id="" align="aligncenter" width="512" caption="webookreview.com"]Steve Jobs[/caption]

"Nem vagyunk tökéletesek, a telefonjaink sem azok" - mondta Steve Jobs az Apple vezérigazgatója, pénteken egy rendkívüli sajtótájékoztatón. De hogy jutottunk odáig, hogy a világ egyik leginnovatívabbnak számító vállalata ilyen nyilatkozatra kényszerüljön?!

Az itthon még nem kapható - az Egyesült Álamokban júniusban megjelent - iPhone4 volt a kiváltó oka az Apple körül kibontakozó botránynak. Röviden arról van szó, hogy a telefon antennáját leárnyékolja a tenyerünk. Így megszakadhat, vagy rosszabb minőségűvé válhat a telefonos interakciónk. Egyébként ez több telefon esetén is így van.

Talán nem is emiatt kavarodott ekkora botrány, a probléma inkább ezúttal is a kommunikáció volt. Sokszor bírálunk egyoldalúan cégeket, szervezeteket, hogy milyen elcseszett kommunikációjuk van, de ne legyünk naivak, ez nem egy magányos játék. Több szereplő is részt vesz és az egyik legaktívabb a konkurencia. Ahogy az Apple dolgozott azon, hogy a lehető legjobb színben tűntesse fel a telefonját, úgy a konkurencia azon, hogy a lehető legnagyobb botrány alakuljon ki az új készülék körül.

Ennek a telefonnak már a beharangozása sem ment egyszerűen - emlékezzünk csak az áprilisbanelhagyott, majd megtalált prototípusra. A júniusban megjelent iPhone4 antenna problémáit először próbálta az Apple PR és maga Steve Jobs is elbagatellizálni, talán ez bőszítette fel a tech sajtót is. A média egy nyilvánosságra került e-mailre hivatkozott, amiben Steve azt írja, hogy ha rossz a térerő, tartsd máshogy a telefont, ez persze azonnal mozgalmat hívott életre a neten.

Mivel az Apple nem működtet blogot és Twitter fiókot sem a kommunikációjához - azért ez egy innovatív cégtől meglepő -, maradtak a jól bevált, rendkívüli sajtótájékoztatónál a válság kommunikációjához. Az esemény elég groteszken indult, valami megmagyarázhatatlan okból az alábbi videóval köszöntötték a média megjelent képviselőit.

Egy dal arról, hogy a média szereti a botlásokat, és ha nem akarsz iPhone4-et ne vegyél. Ha pedig már megvetted, de nem vagy elégedett vele, vidd vissza az Apple Store-ba.

Ezt követően Stveve Jobs előadta az őszinte, megbánó vezérigazgatót. Kiemelte, hogy ez a probléma kisebb mint gondolnánk, a telefon pedig jobb, mint eddig bármelyik. Majd bejelentette, hogy mely országokban lesz kapható július 30-ig bezárólag. (részletesen a konferenciáról). Ezután bejelentették, hogy minden iPhone4 tulaj kap egy ingyen tokot, aminek köszönhetően a probléma elmúlik.
Valószínűleg az április óta terítéken lévő botrányok annyira lekötötték az Apple kommunikációs csapatának energiáit, hogy nem volt idejük normális stratégiát kidolgozni erre a válságra. Ezt persze a konkurencia kihasználta és még erősebben spinelte a médiát az üggyel kapcsolatban.

De azt tényleg nem értem, hogy egy vállalat hogyan kommunikálhat olyan üzenetet, hogy ha nem tetszik, ne vedd meg. Persze lehet ezt mondani, mert azt gondolják magukról, hogy nagyon erős a brand a piacon, lehet megsértődni, de akkor lehet, hogy a részvényesek is meg fognak...

Ismét felszínre került az internet ereje, ha erős márka vagy, sok embert érdekelnek a botlásaid. Ha megpróbálod elbagatellizálni, a beszédtémákban felerősödsz, és ha ezekre nem figyelsz oda és nem reagálsz, akkor a botrány kicsúszik a kezedből és saját életre kel.

Szerinted az iPhone halhatatlan, mindent túl él, és ez a legnépszerűbb márka a világon?

Tovább

Címkék: apple steve jobs iphone4 iPhone4 steve-jobs

Üres lesz a Part (frissítve)

Hampuk | 2010. július 12. 23:44

Part fesztivál

(a poszt végén új infókkal frissítve. - a szerk.)

A Balaton Sound előtt néhány nappal jelent meg egy cikk az INDEX-en, miszerint "Elmaradhat a Part fesztivál". Első olvasatban azt gondoltam, hogy a Sound szervezőinek ügyes kis kommunikációs akciója az egész. Tudom, hivatalosan nem szorulnak rá, hogy elhalásszák az embereket egy másik fesztiválról, de az tény, hogy nem érdekük, hogy egy tóparti fesztivál megerősödjön Magyarországon.

Szóval, olvastam a cikket és mosolyogtam, hogy milyen jól időzítették. Még pont marad ideje az embernek arra, hogy visszaváltassa a Parti jegyét és megvegye a Soundra. Ha csak egy kis zavart tudnak kelteni a fesztiválozók körében, már megérte, hisz a Part presztízsét a földbe tiporhatják vele.

Vártam a Part fesztivál szervezőinek gyors reagálását, hogy az INDEX cikke nem egyéb mint egy kacsa. Még ki is használhatták volna, hiszen a Part egy olcsóbb fesztivál, más a célcsoport és ez az index "kampány" segíthetett volna erősíteni az ellenségképet, "Soundra csak a gazdagok mennek" az igazi fesztivál arcok a Parton vannak. De nem jött semmi hivatalos reakció (július 7 óta). Megkerestem a HD Groupot amely a fesztivál kommunikációját látja el, de ez idáig nem kaptam semmilyen választ tőlük. További érdekesség, hogy a Rádió 1-en továbbra is megy a fesztivál reklámja. Ez azt sugallja, hogy semmi probléma,  meg lesz tartva. Akkor miért nem cáfolnak?! Valószínűleg azért, mert nem megy minden flottul, ha nem is marad el, valami probléma van a szervezésnél, így ha nyilatkoznának arról is beszélniük kellene.

Kivárnak, figyelik a jegyek mozgását és ameddig lehet elhúzzák a hivatalos reakciót.Futnak a reklámok tovább, mintha mi sem történt volna.

Persze, lehet taktikázni, de ha egy fesztivál hosszú távon tervez, nem túl előnyös az efféle "kommunikáció". Ráadásul ezzel nem csak magukat, hanem partnereiket is rossz helyzetbe hozzák.

A facebookon például az egyik fellépő (aki később törölte hozzászólását és kérte nevének és képének eltávolítását) magyarázkodik a Part rajongói oldalán - ahol szintén semmi hivatalos reakció - :

part fesztivál facebook Ennek ellenére egyre több tweet és üzenőfali bejegyzés születik arról, hogy eladnák a jegyüket, még ha más felhasználók nyugtatgatják is őket, hogy nem marad el a fesztivál.

Sok kellemetlen percük lehetett a szervezőknek az elmúlt napokban, de ha akarták volna, jó időzítéssel akár a javukra is fordíthatták volna a "pletykákat". De valószínűleg tovább erősítik azt a közmondást, hogy: Nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél. Ez mer nem az a kategória, hogy a legjobb megoldás a hallgatás úgyis elmúlik, hiszen aki ma rákeres a Part fesztiválra a googleban az első 5 találat között találja az Index cikkét, amelynek címe: Elmaradhat a Part fesztivál. Márpedig fesztivál előtt sokan keresnek a programokra és a rendezvényekre.

Egy biztos, hogy ami engem illet nem lesz Part fesztivál...

Most kaptam a hivatalos infot, ami azóta a Part facebook oldalán is megjelent:

Idén elmard a Part fesztivál! A szervezők nem sokat rágódtak a közleményen, egyszerűen megmondták, bővebb indoklás nélkül, hogy az idei rendezvény elmarad:

part fesztivál

Te melyik Parton állsz? Jövőre irány a Part vagy marad a lakás?

Tovább

Címkék: balaton sound part fesztivál balaton-sound hd group hd-group part-fesztival

10 millióan lájkolják Obamát

Hampuk | 2010. július 08. 07:56

barack obama facebook 10 millióPár napja köszönetet mondott Barack Obama rajongóinak, hiszen a facebook-on belépett a 10 milliósok táborába. Ez azt jelenti, hogy már Obama rajongói oldala is több mint 10 millió "likerrel" (rajongóval) rendelkezik. Így egy olyan szűk csapatba került ahol Michael Jackson és Lady Gaga is helyet foglal.

De hogy is kezdődött Obama népszerűsége a web 2.0-ás platformokon? Sok hazai szakértő szerint ennek köszönheti az elnökválasztási kampány sikerét. Azonban aki komolyabban foglalkozik Obama politikai kampányaival rájön, hogy ez közel sincs így. Inkább arról van szó, hogy ezt az eszközt is nagyon jól, tervezetten használták.

2006-ban így nézett ki a világ egyik legbefolyásosabb emberének honlapja, a jelenlegi oldal mára példaértékűvé vált a politikai marketing világában. De ez a website annak ellenére, hogy nagyon egyszerű (konkrétan semmi nincs rajta, csak hírlevélre lehetett feliratkozni), jól szemlélteti Obamáék stratégiáját, azt a stratégiát amivel sorra nyerték kampányaikat. Ugyanis amiben igazán professzionálisak voltak azok a DM kampányok. Olyan hatékonyan állítottak össze adatbázisokat, és olyan jól szegmentált üzeneteket fogalmaztak meg, hogy a választók valóban személyes üzenetnek érezték az elektronikus vagy hagyományos leveleket.

Olyan választókhoz sikerül így eljutniuk, akik egyébként passzívak voltak és nem mentek volna el szavazni. Ezt a kampányeszközt először a 2004-es illinoisi választások alkalmával használták hatékonyan. Persze nem csak ennek köszönhetően, de 52%-kal nyert (a legoptimistábbak is maximum 36-8%-ot jósoltak neki).

De mi az amit Obama és csapata tud, és olyan népszerű facebook-on mint Lady Gaga - valljuk be, hogy politikusként a mai világban nincs könnyű dolga- ? Az egyik legfontosabb az üzenetek pozicionálása. Annak ellenére, hogy Obama nyíltan baloldali politikát folytat, mindig is törekedett arra, hogy a konzervatív szavazóknak is kedvezzen kommunikációja és tettei során. Egyszer például a nyíltan fegyvertartás ellenes Obama kiállt a nyugdíjas rendőrök fegyvertartása mellett, ezzel persze azonnal megnyerte a konzervatív beállítottságú szakszervezetet. Másrészt folyamatosan frissítik oldalát, informálják a rajongókat, köszönetet mond a támogatóinak.

Természetesen megválasztása óta csökkent népszerűsége, de a növekvő facebook rajongótábor azt mutatja, hogy még mindig tud hitet sugározni. Kommunikációja során még mindig el tudja hitetni a választókkal, hogy vele képes az USA jobb irányba haladni.

Ugyan nem Barack Obama facebook oldala a legnépszerűbb, a legtöbb rajongója  - több mint 15 millió - Michael Jackson elhunyt popcsillagnak van. De nagyon is figyelemreméltó, hogy egy politikusnak sikerült ennyi rajongót felsorakoztatni maga mögött.

Tovább

Címkék: facebook barack obama barack-obama

Starbucks magyarosan

Hampuk | 2010. június 28. 14:41

Lassan 2 hét telt el, hogy megnyitott Magyarország első Starbucks kávézója. Több mint 1 év telt el az eredetileg beígért nyitáshoz képest és már 2 éve bejelentették, hogy Starbucks fog nyílni hazánkban. Persze lehet indokolni a csúszást a gazdasági helyzettel, a helyszínek nehéz megválasztásával, a lényeg, hogy most már tényleg van hazánkban is a világ legismertebb kávézójából 1.

De a 2010-es megnyitó sem ment zökkenőmentesen, legalábbis ami a kommunikációt illeti. Ha valaki közösségi médiával foglalkozó könyveket rendel a tengerentúlról, nincs olyan amelyikben meg nem említenék a Starbucksot mint példát, amit érdemes figyelni. Nem is csodálom, hiszen több mint 900 000 követőjük van twitteren és több mint 8,4 millió rajongójuk a facebookon. ( januárban még "csak" 5,4 millióan voltak). Tehát ez a cég valóban használja a közösségi média által nyújtott lehetőségeket a világban. Magyarországon azonbanvalami hiba csúszott a gépezetbe.

A június közepi megnyitót megelőzően több facebook profilt is töröltek. (Kreatív vonatkozó cikke) Az okokat csak sejteni lehet, de hogy valójában ki áll a dolog mögött nem lehet tudni. Az biztos, hogy a Starbucks azt állítja ők nem törölték a profilokat, hiszen nem is állna érdekükben.

Próbáltam megérteni a történéseket, próbáltam kitalálni, hogy ha ennyire példaértékű a Starbucks social media aktivitása a világon, nálunk miért nem volt beharangozás, miért nem volt háttérbeszélgetés a véleményformáló bloggerekkel, miért kerültek bele ebbe a facebook "válságba", miért csak a facebook jelenti nekik a social médiát? ( Az USA-ban saját starbuck közösségi oldal van, blogok, youtube csatorna, stb.)

A kérdéseim megválaszolásához a Cafe PR segített, már amennyire tudott (az erős SB szabályok miatt).

Levelezésünkből kiderült, hogy ugyan ők csinálják a kávézó kommunikációját, de a social média aktivitáshoz semmi közük. Azt egy Starbucks-os alkalmazott ahogy ők hívják partner végzi, akit erre folyamatosan képeznek. A sok jól megfogalmazott, hivatalos válaszból sajnos kevés lényeg volt kihámozható.

Válaszok röviden:

A Starbucks hazánkban egyelőre nem tervezi twitter profil létrehozását.

Örülnek az 1400 körüli rajongónak, mert nagyon hamar összejött ez a szám (a törölt profil több mint 3000 rajongóval bírt - a szerk.).

A jövőbeni social media kampányokról nem adnak ki információt, ahogy arról sem, hogy hol lesz a következő kávézó.

Ebből az egész ügyből azt érzem, hogy a hazai Starbucks web 2.0-ás kommunikáció csak a facebook profil működtetésében merül ki. Nem foglalkoznak a bloggerekkel, nem igazán reagálnak a véleményekre (csak a facebookon). Megértem, hogy egy ekkora cégnek komoly kommunikációs szabályai vannak. De pont erről szól a social media - amiben ők világszinten példaértékűek- hogy reagálnak más web 2.0-ás tartalmakra is. Így jöhetnek létre az USA-ban rajongói videók, blogok és egyéb tartalmak.

Persze minden kezdet nehéz, ezért nem akarok végső ítéletet hirdetni, de én még várom a web 2.-ás áttörést. Addig is néha néha be-be térek a kávézóba, mert a kiszolgálással és a Chai Tea Latteval semmi bajom.

Neked mi a véleményed a Starbucks közösségi média aktivitásáról?

Tovább

Címkék: facebook starbucks social media social-media

Nemzeti adakozás: 1749 vs 1752

Hampuk | 2010. június 10. 10:59

Már lassan egy hónapja küzd az ország a viharral és az azt követő áradással. A kezdeti nehézségek ellenére szerencsére most már megindult az adakozó kedv és több száz millió forint gyűlt össze különböző csatornákon keresztül.

De egyre több tanácstalan ember nem érti, hogy miért nem lehet hívni a 1752-t a pannon Telenor, UPC és a Vodafone hálózatából.  Ennek megválaszolására a Nemzeti Segélyvonal Alapítvány (NSV) kommunikációs "hadjáratba" kezdett az említett telefontársaságokkal szemben. A szervezet a médiához fordult, hogy mélyen elítélje az NSV kezdeményezéséhez nem csatlakozott telefon szolgáltatókat. 2009-es e-maileket is bemutattak, hogy akkor még a szolgáltatók nyitottak voltak. Ugyanis így csak az Invitel és a Telekom hálózatából hívható az adományvonal és ez azt eredményezi, hogy jóval kevesebben tudnak adakozni.A 1752 hívásakor 250 forint kerül levonásra a számlánkról, de ebből vajon mennyi jut el a rászorulókig? (** Ebből néhány forint kapcsolási díj a telefonszolgáltatóké, feltöltős telefonoknál pedig 50 forint áfaként a költségvetést illeti.)

Megértem a felháborodást, pénzről van szó - éppen ez a baj- nem a rászorulókról. Nem teljesen mindegy, hogy a rászorulók a 1749-es vagy a 1745-ös számról kapják-e meg a pénzt? Nem.

Ugyanis az NSV propaganda nagyon szépen és árnyaltan fogalmaz, amikor vádak érik őket azzal kapcsolatban, hogy hová kerül a támogatás:

Az NSV az első magyar alapítvány, amelyiknél már akkor látszik minden támogató forint, amikor még csak ?befelé? megy. Bizalmat kérünk, és türelmet. Nagyon furcsák azok a hangok, hogy az NSV-nél nem látszik, hová kerül a pénz. Pedig az nagyon pontosan látszik, hogy mennyi jön be. Ezt eddig még senki nem mutatta meg.
Persze nekem nem tisztem eldönteni, hogy vajon mi történik a pénzzel, jóhiszemű állampolgárként szívesen adakozom a rászorulóknak. De ami a kommunikációt illeti, az NSV adhatna pontos tájékoztatást a pénz felhasználásáról. Hiszen az alapító okiratukból az derül ki, hogy az 5 alapító szervezet közt oszlik meg ez a pénz, először levonásra kerülnek a működési költségek, majd a maradék eljut a rászorulóknak.

A 1749-es adományvonal esetén a telefonszolgáltatók a 200Ft 100%-át adják a Magyar Vöröskereszt részére, célzott adományként az árvízkárosultaknak. Sőt, most már aki a Vodafone vagy Telenor hálózatából próbálja hívni a 1752-t annak egy kellemes hang felhívja a figyelmét, hogy abból a hálózatból nem érhető el. Ha adakozni szeretnénk hívjuk a 1749-et és 200 forinttal adakozhatunk, az adományt pedig a Magyar Vöröskereszt juttatja el a rászorulóknak. - Ügyes kommunikációs lépés. -

A HWSW tudomása szerint az érintett szolgáltatók elsősorban azt kifogásolják, hogy a befolyt összegek nem száz százaléka jut el a rászorulókhoz és átláthatatlan, hogy pontosan hová kerülnek az adományok. Ez a karitatív tevékenységeket rendszeresen végző, hírnevükre különösen kényesen ügyelő szolgáltatók számára többnyire vállalhatatlan, és kommunikációs szempontból rendkívül nehezen kezelhető állapot..

Mi magyarok köztudottan szkeptikusak vagyunk az adományozásokkal kapcsolatban, rengeteg városi legenda terjeng - néha nem alaptalan - , hogy a felajánlott élelmiszerek, adományok igazából sosem jutnak el a rászorulókhoz. Ilyenkor nem előnyös, ha bármilyen szervezet sértődötten/indulatosan támad meg más szervezetet akik gyűjtést szerveznek. Ha valóban az a cél, hogy segítsünk a rászorulókon, akkor ez egy közös ügy. Nem az számít, hogy milyen vonalat hívunk, hanem az, hogy adjunk, amennyi tőlünk telik.

Tovább

Címkék: vodafone telenor nsv 1752 1749

Az új magyar kormány üzenete: Oh my God!

Hampuk | 2010. május 31. 11:06

A mai nappal megkezdődött az új kormányzati munka. Az eddiginél jóval centralizáltabb kommunikáció várható az elemzők és szakemberek szerint. - Ez jó. -

A kommunikáció egyik első lépése, hogy a kormányzati weboldalak nyitólapján a fent látható "az új magyar kormány üzenete" található. OMG=Oh my God, azaz Úristen! A köszöntő szövegből kiderül, hogy 443 domain neve van a kormánynak. Az új kormány azt ígéri, hogy kivizsgálja, hogy mik ezek és miért. Sőt méltatlannak tartják, hogy az eddigi honlapok semmilyen egységes szerkezettel vagy arculattal nem bírnak. Jelenleg ezen dolgoznak és vizsgálódnak áll az üzenetben.

A webes társadalmat szerintem megmosolyogtató, laza üzenet célba fog érni. Azonban nem tudom, hogy fognak reagálni azok a  felhasználók/ügyfelek, akik az eddig cetlin őrizgetett kormányzati oldal webcímét bepötyögve valami teljesen mást találnak. Akik nem ismerik a rövidítéseket, nem tudják mi az a BTW, WTF, OMG. Lelki szemeim előtt látom ahogy próbálják összerakni: O mint Orbán, M mint Magyarország, G mint... csak azt a fránya G-t nem értem:). Persze elolvassák majd ők is, hogy min dolgozik az új kormány, de vajon segíti-e az ügyek intézését ez az üzenet vagy nem. Vajon örülünk amikor az INDEX címlap előtt egy reklám fogad minket a nyitólapon vagy nem?! Nem. Ügyfélközpontúság szempontjából ez az üzenet kevésbé hasznos. Nem beszélve az országimázsról, tudom, nem olyan sokan nézik külföldről az oldalakat, de nézik, főleg diplomaták és hivatalnokok.

Egyetértek, a megújításra nagyon nagy szükség van. Remélem a kormányzati web 2.0 irányába is elmozdulnak. Korábban írtam róla, talán ez egy jel, hogy létre is jöhet valami.

Vajon meddig fog ez az üzenet "rémisztgetni" minket? Remélem ez is csak kampány szerű mint a hirdetések az INDEXen.

Kíváncsian várom a fejleményeket és az újabb kormányzati üzeneteket!

Tovább

Címkék: kormányzati kommunikáció kormanyzati-kommunikacio

süti beállítások módosítása