A csütörtöki Figyelőben lehet olvasni a MagyarBrands-ekről. Ez a SuperBrands magyar mutációja. Az összeállításból kiderül, hogy a 10 legjobb fogyasztói márka igazolja a rólunk alkotot sztereotípiákat.
HELY |
MÁRKA |
PONT |
GYÁRTÓ |
1. |
Pick |
94,76 |
Pick Szeged Zrt. |
2. |
Gyulai |
90,35 |
Gyulai Húskombinát Zrt. |
3. |
Herendi |
86,01 |
Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. |
4. |
Zsolnay |
84,76 |
Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. |
5. |
Zwack Unicum |
84,08 |
Zwack Unicum Likőripari Nyrt. |
6. |
Kalocsai Paprika |
82,40 |
Kalocsai Fűszerpaprika Zrt. |
7. |
Hollóházi |
80,21 |
Hollóházi Porcelán Manufaktúra Zrt. |
8. |
Gundel |
80,16 |
Gundel Kft. |
9. |
Kalmopyrin |
79,74 |
Richter Gedeon Nyrt. |
10. |
Ibusz |
78,87 |
Ibusz Utazási Irodák Kft. |
Azaz egy kolbász és szalámit, porcelánból zabáló, iszákos, paprika mániás nemzet vagyunk. Akiknek sokat fáj a feje és szeret utazni.Persze sarkítok és túlzom, de azért elgondolkodtatott ez az eredmény. Ha csak ez alapján a lista alapján kellene értékelnem a magyar fogyasztókat, akkor azt mondanám, hogy Magyarország egy igen csak felsőkategóriás fogyasztói társadalom, már ami a korukat illeti. Egy olyan fiatalos márka sincs a listán, -még az 50-ben sem- mint a pöttyös rudi, vagy a sport szelet. Az alábbiakban idézek a MagyarBrands közleményéből, amelyből kiderül, hogy hét szempont alapján vaálasztották ki a lista tagjait.
Az nem derül ki az anyagból, hogy milyen reprezentatív minta alapján állították össze az ismertséget. Nehezen tudom elhinni, hogy jobban ismerik a Hollóházit és a Gundelt mint a fornettit vagy a tibi csokit....
A sajtóközleményből:
A MagyarBrands program a márkákat hét kritérium alapján értékeli. Ebből négy ? tradíció, menedzsment, foglalkoztatás, tulajdon ? számszerűsíthető, nyilvánosan elérhető adat. A brand ismertségét a fogyasztói márkák esetében reprezentatív fogyasztói kutatás alapján a GFK Hungária piackutató cég méri, az üzleti brandek esetében pedig szakmai zsűri pontoz. Fontos szempont még a márka jó hírneve és az is, hogy a vevők alapvetően pozitívan viszonyuljanak hozzá, vagyis szeressék, valóban magukénak érezzék azt.
A fogyasztói kategóriában a Figyelőben olvasható 50-es toplista vezetője a Pick, mely száz százalékig magyar tulajdonú, vezetésű, és kizárólag hazai munkaerőt foglalkoztató cég, ez azonban a Kalmopyrin és a Zwack Unicum kivételével az első tíz helyezett mindegyikére igaz. A győztes brand emellett széles körben ismert, jó hírű és kedvelt is: e tényezők emelték első helyre. A Gyulai az ismertségének köszönheti ezüstérmét, reputáció és kedveltség alapján a Herendi és a Zsolnay lett volna a második, illetve harmadik helyezett. A kizárólag külföldi kézben lévő vállalatok márkái közül a Törley teljesített a legjobban: a hazai munkavállalók foglalkoztatása mellett a kedveltsége hozott számára pontokat. A sörök versenyét a Dreher nyerte, a Soproni viszont ismertségben több pontot kapott, és rávert az amúgy kedveltebb Borsodira és Arany Ászokra ? holott utóbbiak több magyar felsővezetővel is büszkélkedhetnek.
Már a SuperBrands hitelessége kapcsán is voltak fenntartásaim, de ezt csak tovább erősítette a jelenlegi rangsor.
Szerinted melyik a legjobb magyar márka? Mondd el kommentben!
Ha tetszett a bejegyzés és érdekelnek hasonló témák, kövess facebookon vagy twitteren !